استاندار یزد در شورای آموزش و پرورش:

تغییر کاربری برخی مدارس یزد بلامانع است

استاندار یزد با اشاره به درخواست مطرح شده از سوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در مورد تغییر کاربری بخشی از فضاهای برخی مدارس گفت: تغییر کاربری این مدارس بلامانع است.

به گزارش یزدی نیوز محمود زمانی قمی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد در مورد درخواست مطرح شده از سوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یزد مبنی بر تغییر کاربری بخشی از فضاهای برخی مدارس در راستای درآمدزایی برای کمک به اداره مدارس اظهار داشت: این اقدام از نظر بلامانع است و هر کاری امکان اجرای آن وجود داشته باشد، انجام خواهیم داد.

 
وی عنوان کرد: در هر حال در سیستم اداری مشکلاتی وجود دارد و معتقدم بلاخره مسیر باید از یک جا باز شود، گرچه بودجه نداریم اما باید تدبیر داشته باشیم و اینکه بخشی از فضاهای یک مدرسه با تغییر کاربری به درآمدزایی برای مدرسه کمک کند، تدبیر شایسته ای است.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام برای اجرای طرح ایران ـ مهارت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: باید روی این طرح تکیه کنیم زیرا مشکل ما همواره این بوده که فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فاقد مهارت هستند و اینکه مهارت آموزی از مدارس آغاز شده، جای بسی خوشحالی است.
 
زمانی قمی با اشاره به بحث مطرح شده در شورا در مورد اینکه مهارت‌ها اتفاقا باید در مدارس مناطق محروم با جدیت بیشتری آموزش داده شود، افزود: متاسفانه تمام جهت‌گیری‌های ما در حوزه اقتصاد و سایر حوزه‌ها به نحوی است که گروه محروم‌تر عقب می‌ماند و گروه‌های برخوردارتر با اجرای طرح‌ها، برخوردارتر می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: جامعه دارای این شرایط، نه ویژگی اسلامی دارد نه انسانی بنابراین باید تلاش کنیم طرح‌های ما، بیشتر افراد ضعیف و محروم جامعه را زیر پوشش بگیرد و منافع طرح‌ها عاید این افراد شود.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: سلامت سیاست‌های ما زمانی محقق می شود که بتوانیم در اجرای طرح‌های خود همه افراد جامعه به ویژه قشری که از متوسط جامعه نیز ضعیف‌تر است، ببینیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..