مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:

میزان سختی آب شرب یزد به بالای ۲ هزار رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه کیفیت شیمیایی آب شرب یزد به طور قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: EC آب شرب یزد اکنون در بسیاری از نقاط به بالای ۲ هزار رسیده است.

به گزارش یزدی نیوزعلی اسلامی  در نشست استاندار یزد با اصحاب رسانه با محوریت آب اظهار داشت: آلودگی آب شرب از دو منظر شیمیایی و میکروبی مورد توجه است و تمام منابع آبی که در اختیار آبفا قرار دارند، از این دو منظر دارای شناسنامه هستند.

 
وی با بیان اینکه هیچ منبعی که دارای آلودگی باشد، وارد مدار آب شرب یزد نمی‌شود، افزود: موضوع کلرزنی آب نیز ربطی به آلودگی منبع آب ندارد و این اقدام به این دلیل انجام می‌شود که چون آب مسیر طولانی را طی می‌کند، ممکن است در طول شبکه دچار آلودگی شود به همین دلیل کلرزنی انجام می‌شود.
 
اسلامی با اشاره به برخی بیماری‌هایی که به دنبال مصرف آب ممکن است، رخ دهد، بیان کرد: امسال به دلیل انیکه مجبور شدیم میزان بیشتری از منابع آبی استان برای شرب استفاده کنیم، به طور طبیعی کیفیت شیمیایی آب شرب به شکل قابل توجهی کاهش یافته و این امر ممکن است مشکلاتی ایجاد کند اما آب به هیچ وجه آلودگی میکروبی ندارد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: EC مطلوب آب شرب، عدد هزار است و هر چه این میزان بالاتر برود، گوارایی آب کاهش پیدا می‌کند، سال‌های قبل EC آب یزد زیر هزار بود اما امسال به دلیل افت منابع آبی و کاهش آب انتقالی، EC در برخی مناطق به عدد ۲ هزار نیز رسیده است.
 
وی، مجموع مصرف آب شرب یزد در تابستان سال ۹۶ در شهر یزد را ۳۲ میلیون و ۵۸۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: ۶۵ درصد از این میزان از خط آب انتقالی تامین شده در حالی که از مجموع ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار میلیون مترمکعب آب شرب استفاده شده در تابستان امسال، ۳۵ درصد از خط انتقال آب بوده که این خود نشان از وضعیت کیفیت آب شرب یزد دارد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..