‌حجم آب مصرفی کشاورزان یزد ۵۰۰ میلیون متر مکعب کم می‌شود

معاون عمرانی استاندار یزد از طرح‌هایی برای کاهش ۵۰۰ میلیون متر مکعبی آب کشاورزان یزد تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان  در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به تامین آب در استان یزد اظهار داشت: هر هفته جلساتی با موضوع مدیریت تامین آب انتقالی و سازگاری با کم آبی در استانداری برگزار می‌شود و این جلسات تا به حال مصوبات مختلفی داشته است.

 
صادقیان خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار، بازدید از خط لوله انتقال آب بهشت آباد و خرسان صورت گرفته و در تلاشیم که خط لوله آنتقالی آب یزد را از بهشت آباد به خرسان انتقال دهیم.
 
وی تصریح کرد: چشم‌اندازی که تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است این است که ۵۰۰ میلیون متر مکعب از آب مصرفی کشاورزان، ۱۰میلیون متر مکعب از مصارف خانگی و اداری کاهش یابد.
 
وی افزود: با دستور استاندار ادارات استان تا پایان آبان فرصت دارند که وسایلی برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه آب در اداره‌های خود نصب کنند و همچنین برای کمتر کردن مصارف خانگی هم بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.
 
معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: در شش ماه اخیر ۲۸ درصد مصرف فضای سبز کاهش یافته است و از آب شرب جدا شده است و در چند آپارتمان و ساختمان بزرگ به صورت پایلوت طرح آب خاکستری اجرایی شده است.
 
محمدعلی  طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این نشست گفت: مسئولیت نگه‌داری خط لوله انتقال آب به یزد بر عهده خود استان یزد است و طی جلسالت شورای تامین استان که دوهفته یک بار برگزار می‌شود، ۲۳ مصوبه تصویب شد که در حال پیگیری است.
 
وی عنوان کرد: موضوع خط لوله انتقال آب استان یزد با کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شده است و هچنین این موضوع در جلسات شورای امنیت ملی کشور مطرح شده و تصمیماتی برای امنیت خط لوله گرفته شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 

بخش نظردهی بسته شده است..