معاون استاندار یزد:

هر گونه سرمایه‌گذاری برای انتقال آب دریا به یزد را حمایت می‌کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به مشکلات حفاظت از خط انتقال آب، به طرح‌های در دستور کار استان برای تامین آب اشاره و تاکید کرد: هر گونه سرمایه‌گذاری برای انتقال آب دریای عمان به یزد را حمایت می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در جمع اهالی رسانه با اشاره به سلسله نشست‌های استان از ابتدای سال تاکنون پیرامون دو موضوع تامین آب و مدیریت مصرف آب استان، گفت: تامین آب استان علاوه بر خط اول انتقال، از طریق خط دوم انتقال از بهشت‌آباد یا خرسان، خط انتقال آب از خلیج فارس و خط انتقال از دریای عمان در دستور کار است و در این رابطه نیز از مسیرهای انتقال بازدیدهای میدانی صورت گرفته است.

 
وی با اشاره به پایداری بیشتر تامین آب خط دوم انتقال از منطقه خرسان، ابراز امیدواری با به اجماع رسیدن مسئولان در مورد این موضوع، بودجه این طرح در سال ۱۳۹۸ پایدار شود.
 
صادقیان با بیان این که استان هر گونه سرمایه‌گذاری برای انتقال آب از دریای عمان را حمایت می‌کند، گفت: در همین راستا نیز به دنبال زنده کردن تخصیص آب دریای عمان برای یزد هستیم که قبلاً ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده ولی باید برای افق سال ۱۴۲۵ تخصیص جدید با کار کارشناسی مشخص شود.
 
وی دشواری‌های حفاظت از خط انتقال آب به استان اشاره کرد و افزود:  بسیاری به شیوه اجرای خط انتقال انتقاد دارند در حالی که در زمان اجرا چاره‌ای جز این نبوده است و هر انتقال آبی که بخواهد به استان صورت گیرد باید از استان‌های دیگر عبور کند . 
 
وی با تاکید بر این که تعرض‌ به خط انتقال یزد در حوزه سرزمینی استان اتفاق نمی‌افتد لذا هیچ اقدام حفاظتی از سوی استان ممکن نیست، خاطرنشان کرد: تخریب‌های سال‌های گذشته، کلی بود و حتی شاهد اتفاقاتی بودیم که ۴۰ روز آب انتقالی به استان یزد قطع می‌شد اما امروز تخریب‌ها متفاوت و جزئی‌تر شده و برخلاف گذشته تخریب‌های کنونی از سوی کشاورزان معترض نیست.
 
معاون عمرانی استاندار یزد در پایان نیز تاکید کرد: شهادت می دهم که مسئولان استان به ویژه استاندار یزد در زمان تعرض و قطع شدن جریان آب، موارد را شخصا پیگیری می‌کردند و شاهد ارتباطات نزدیک ایشان با وزرا و مقامات امنیتی کشور بودم . 
 
«محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد هم در این نشست با اشاره به این که شورای تامین استان در این موضوع به خوبی ورود کرده است، گفت: ۲۳ مصوبه شورای تامین مربوط به تعرضات و پیگیری‌هایی که باید صورت می‌گرفته است . 
 
وی ادامه داد: موضوع آب استان حتی در جلسه امنیت ملی مجلس پیگیری شده است و یک جلسه شورای تامین استان با حضور وزیر کشور برگزار شد و مصوباتی داشت که پیگیری شد . 
 
طالبی افزود: حتی با پیگیری‌های استاندار، شورای امنیت کشور موضوع آب یزد را بررسی کرد و استاندار در برخی از جلسات شورای امنیت کشور هم حاضر شد و این موضوع را پیگیری کرد . 
 
وی با تاکید بر این که موضوع آب با حساسیت دنبال شده و تمام اعضای شورای تامین مصوبات را اجرا کردند، گفت: نظرات مختلفی در مورد تامین امنیت خط انتقال مطرح و به وزارت کشور منعکس شده است و مسئولان استان در این رابطه از هیچ اقدامی دریغ نکرده‌اند.
 
معاون استاندار در پایان خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که مدیریت حفاظت از خط انتقال، بسیار سخت است و هر چند گلایه‌هایی داریم و به مسئولان استان اصفهان نیز منتقل کرده‌ایم اما شرایط عادی نیست.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..