مراسم سالگرد شهادت محیط بان قنبری زاده دربافق

نخستین سالگرد شهادت محیط بان علی اکبر قنبری زاده در بافق برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزنخستین سالگرد شهادت محیط بان  علی اکبر قنبری زاده و یادبود پاسدار شهید محمود قنبری زاده با عنوان آبروی محله افتخار کوچه، با حضور جمعی از محیط بانان،اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد جوادالائمه بافق برگزار شد.

 
یکی از نویسندگان دفاع مقدس در این آیین با اشاره به جانفشانی های شهدا گفت:شهدا اهل دین و دیانت بودند و فقط به ظاهر دنیا توجه نمی کردند.
 
سعید عاکف افزود:شهدا حقیقت عبودیت را در نفس خود جستجو و درک کرده اند و با تبعیت محض از ولایت فقیه وارد میدان شده و از آرمان ها و ارزش های اسلامی صیانت کردند.
 
مدیرکل محیط زیست استان یزد نیزدر این آیین به تبیین ارزش های شهید محیط بان قنبری زاده پرداخت و گفت:شهید قنبری زاده در طول ۲۰سال فعالیت خود از هیچ تلاش و کوششی  در راه انجام خدمت دریغ نکرد.
 
پورملایی افزود:محیط بانان علاوه بر مقابله با متخلفان شکار و صید، حافظان عرصه های طبیعت هستند واز میراث آیندگان حفاظت می کنند.
 
وی با بیان اینکه این قشر زحمت کش وظیفه سختی دارند اما از حمایت های حقوقی لازم برخوردار نیستند گفت:در این راستا،لایحه حمایت از حقوق محیط بانان به مجلس ارائه شده و در حال طی مراحل قانونی است.
 
اجرای سرود توسط گروه عاشقان ولایت و دکلمه سرایی در وصف شهید از دیگر برنامه های این آیین بود.
 
محیط بان شهید علی اکبر قنبری زاده در ۱۰آبان ماه سال گذشته در درگیری با اشرار در کویر لوت ساغند به شهادت رسید.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..