مدیر کل ارشاد یزد:

طرح‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را حمایت می‌کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم رونمایی کتاب آبشار نور اعلام کرد: این اداره کل از طرح‌هایی که باعث گسترش کتاب و کتاب‌خوانی در میان افراد جامعه شود، حمایت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان زاده» در این مراسم با تاکید بر این که بزرگترین اتفاق هر کشور نگارش کتاب است، به مهمترین ویژگی کتاب آبشار نور اشاره کرد و گفت: این کتاب با موضوع مشخصی در حوزه شعر در مورد آیین حج با زبان لطیف شعر سروده شده است.

 
وی ادامه داد: همه اشعار این کتاب استنادات روایی و قرآنی دارد که باعث ارزشمند‌تر شدن کتاب آبشار نور شده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه با بیان این که فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برنامه های مهمی را برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی در دستور کار دارد، تصریح کرد: این اداره کل از طرح‌هایی که باعث گسترش کتاب و کتاب‌خوانی در میان افراد جامعه شود حمایت می‌کند.
 
به گفته وی، طرح‌های ابتکاری جالبی در راستای گسترش کتاب و کتاب‌خوانی در استان آغاز شده که اجرای طرح منوی کتاب در شهرستان تفت، نمونه بارزی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.
 
جوادیان‌زاده همچنین گفت: از ابتدای امسال شورای فرهنگ عمومی در اکثریت شهرستان‌های استان یزد رنگ و رونق دوباره‌ای گرفته که مصوبات آن موجب برکات زیادی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شده است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بخش چاپ و انتشارات کتاب‌های مفید و ارزشمند در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی استان است.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: انجام پیمایش‌های فرهنگی از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی است که در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن رونمایی از کتاب «آبشار نور» اثر ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم غفوری»، از «محمدجواد دهقانی فراشاه» جوان فعال شهرستان تفت که در پخش نذر کتاب فعال است نیز تقدیرکرد.
 
افتتاح طرح ابتکاری منوی کتاب در باغ تاریخی دو سرو تفت از دیگر برنامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرستان تفت بود.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..