امام جمعه یزد:

دولت‌ها در برهه‌های مختلف در حرکت‌های فرهنگی و دینی کوتاهی کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دولت‌های ما در انجام حرکت‌های فرهنگی و دینی کوتاهی کردند و این کوتاهی به ویژه در قبال گسترش فرهنگ دینی انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به مشکلاتی که در عرصه اقتصاد کشور رخ داده است، اظهار داشت: نخبگان ما باید همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار گیرند و راهگشای صاحبان صنایع در زمینه تامین مواد اولیه و قطعات باشند.

 
وی با بیان اینکه باید توان و قدرت داخلی را به کار بگیریم، افزود: در این مسیر یکی از مهمترین اقداماتی که می توان انجام داد، بررسی لیست‌های واردات گمرک است و باید هر آنچه که توان تولیدش در کشورمان وجود دارد را توسط جوانان این مرز و بوم تولید کرده و از واردات آن جلوگیری کنیم.
 
ناصری با بیان اینکه پس از بحث اقتصاد و صنعت، مهمترین بحث کشور ما اکنون بحث فرهنگ است، بیان کرد: دشمن همچنان به شیطنت‌های فرهنگی خود ادامه می دهد و در تلاش برای از بین بردن اعتقادات جوانان ما است و تلاش می کند ارزش‌ها را کمرنگ کند تا از این رهگذر به خواسته ها و اهداف خود دست پیدا کند.
 
امام جمعه یزد یادآور شد: دشمن در تلاش است با استفاده از فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و اجتماعی، خباثت‌ها و ضعف‌های موجود را به دین ربط دهد تا مردم نسبت به دین دلسرد شوند زیرا می دانند اگر مردم ایران روی پای خود ایستاده و به انقلابشان وفادار هستند، به خاطر روحیه قوی دینی آنها است.
 
ناصری با اشاره به اینکه کشور ما اکنون در شرایط بسیار سختی از ابعاد مختلف قرار دارد، افزود: مردم کشور ما امروز هم از لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند و هم از نظر اجتماعی و فرهنگی در معرض تهدید قرار گرفته اند بنابراین خودشان باید دست به دست هم بدهند و شرایط را تغییر دهند.
 
وی اظهار داشت: در عرصه اقتصادی باید به شکل جدی رویه خود را تغییر دهند، از خرید بیش از حد مورد نیاز اجناس خودداری کنند، قناعت و صرفه‌جویی پیشه کنند، از احتکار خودداری کرده و محتکران را معرفی کنند و اجازه دهند همه اجناس موجود در بازار به دست همه مصرف کنندگان برسد.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت‌های ما در برابر حرکت‌های فرهنگی و دینی کوتاهی کردند، عنوان کرد: این کوتاهی به دلایل مختلف به ویژه در فرهنگ دینی انجام شده و آموزش و پرورش و سایر نهادهای آموزشی ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که فرزندان ما نتوانند با آموزه‌های دینی آشنا شوند.
 
امام جمعه یزد خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای که برای سند تحول بنیادین وجود دارد را اجرایی کنید و فرزندان ایران را در مدارس به گونه‌ای تربیت کنید که دین، اخلاق و فرهنگ در میان آنها بی‌ارزش جلوه نکند.
 
ناصری یزدی افزود: اگر آموزش و پرورش ما درست فعالیت کرده بود امروز با آسیب‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده را مشاهده نمی‌کردیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..