۴۰۰ دشت کشور دشت ممنوعه اعلام شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در راستای حفاظت از منابع آبی و مدیریت مصرف آب، ۴۰۰ دشت کشور ممنوعه اعلام شد

به گزارش یزدی نیوزجهانگیر حبیبی  در نشست مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای یزد با رئیس کل و قضات دادگستری استان یزد با تشریح وضعیت فعلی آب‌های کشور اظهار داشت: سال زراعی قبل با کاهش ۲۱درصدی بارش، ۵۱درصدی میزان روان‌آبها و ۳۲درصدی آب ورودی به سدها نسبت به سال قبل از آن مواجه بودیم.

 
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: نمود این تغییرات در اعتبارات فصل برنامه بهبود بهره‌برداری و مدیریت مصرف قابل مشاهده است به‌گونه‌ای که در سال ۹۴ این اعتبارات نسبت به سال قبل از آن ۴.۵ برابر شده است.
 
حبیبی برخی از برنامه‌های وزارت نیرو در این بخش را شامل استقرار دفاتر ساختار حوزه آبریز و به‌تبع آن تشکیل شورای هماهنگی حوزه‌ها، تدوین طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: طرح احیا و تعادل‌بخشی از مصوبات شورای عالی آب است که از ۳۷ جلسه آن، ۳۰ جلسه در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است.
 
وی محاسبه و ابلاغ آب‌های قابل احیا و بهره‌برداری با تعیین سهم همه بخش‌ها را از دیگر طرح‌ها بیان کرد و افزود: در این راستا حدود ۴۰۰ دشت کشور، ممنوعه اعلام شد که ۱۰۰ دشت با مصوبه دولت از این شرایط برخوردار شده است.
 
این مسئول تصریح کرد: تقویت هماهنگی بین دستگاهی‌، تمرکز بر مدیریت منابع آب و بازچرخانی آب‌های صنعتی و پساب و نیز مدیریت توأمان تولید و تأمین آب از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو بوده و در تمامی این موارد تدوین از پایین به بالا و از شوراهای حفاظت استانی در اولویت بوده است.
 
حبیبی ادامه داد: تمام این اقدامات در راستای حفاظت از منابع آبی و مدیریت صحیح آب برای جلوگیری از مشکلات ناشی از خشکسالی‌ها و کم شدن میزان بارش‌ها انجام شده و می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت مصرف آب نیازمند عزم همگانی است، از تمام دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف این طرح‌ها و مصوبات به‌کار گیرند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..