اکیپ ویژه چاه‌های آب غیرمجاز در یزد تشکیل شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد خواستار ایجاد اکیپ ویژه چاه‌های آب غیر مجاز در یزد شد

به گزارش یزدی نیوز محمدمهدی جوادیان زاده در نشست مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای یزد با رئیس کل و قضات دادگستری استان یزد، استان یزد را کم بارش‌ترین استان در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: میزان بارندگی استان یزد در سال جاری ۷۰ میلیمتر بوده است.

 
وی خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به بلند مدت با ۲۵ درصد کاهش روبرو بوده است، همچنین رواناب سطحی رودخانه‌های استان هم بدلیل کاهش بارندگی، تغییر بارش‌ها از برف به باران‌، بارش‌های بهاری به جای بارش‌های زمستانی‌، تخریب‌های صورت گرفته در بالادست رودخانه‌ها و ساخت مخازن ذخیره آب در بالا دست که از جریان یافتن رواناب جلوگیری می‌کند وضعیت مناسبی ندارد و کاهش یافته است.
 
مدیرکل آب منطقه ای استان یزد خاطرنشان کرد: با اشاره به ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب از مقامات قضائی خواست تا در دادگاه‌ها احکام بازدارنده‌ای در ارتباط با حفر و بهره‌برداری غیرمجاز از جمله اعمال محکومیت و پرداخت خسارت وارده به سفره آب زیرزمینی همزمان رسیدگی به برآورد خسارت وارده به آبخوان بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و نظرات کارشناسان فنی صادر کنند.
 
وی ادامه داد: ضرورت اجرای مفاد مواد ۳۰ و ۳۱ قانون توزیع عادلانه آب و نهایتاً اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ و صدور کارت ویژه ضابطین دادگستری برای مشمولین ماده قانونی با توجه به دوره آموزشی برگزار شده برای مامورین ماده ۳۰ شرکت آب منطقه‌ای یزد جزو دیگر انتظارات ما از دستگاه‌های قضائی است.
 
جوادیان‌زاده اعمال قانون مربوط به جرائم مشهود توسط ضابطین قضایی و تسهیل در فرایند اخذ نمایندگی مشابه شهرستان مهریز و ابرکوه را جزو دیگر انتظارات این شرکت از دستگاه قضا ئی برشمرد.
 
وی افزود: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز اذن کلی دادستانی مبنی بر ورود به محل و گشودن درب و کشیدن منصوبات و انتقال به همراه وسایل حفاری در ارتباط با حفر و بهره‌برداری چاه غیرمجاز در محیط‌های محصور و غیر محصور را صادر کرده است.
 
 جوادیان‌زاده بر لزوم تشکیل اکیپ ویژه شناسایی چاه‌های غیرمجاز متشکل از نمایندگان دادستانی، فرمانداری، آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی مشابه شهرستان‌های اشکذر، مهریز، یزد و تفت و ضرورت اجرای احکام صادره جهت پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز توسط محکوم علیه تأکید کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..