استاندار یزد:

اجرای طرح جامع کنترل آسیب های اجتماعی در سالم سازی جامعه موثر است

استاندار یزد با تاکید بر اهتمام دستگاه های اجرایی در تبدیل یزد به پایلوت کشوری ساماندهی پروژه های نیمه تمام مطرح کرد: اجرای برنامه جامع کنترل آسیب های اجتماعی گامی مثبت در سالم سازی محیط زندگی مردم است.

به گزارش یزدی نیوز نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با دستورکار بررسی پیشنهادات در خصوص تجهیزات و منابع مورد نیاز اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه گزارشی از وضعیت ورزش استان برگزار شد.

استاندار یزد عوارض ناشی از حاشیه نشینی در بخش های مختلف جامعه را روشن دانست و گفت:بالغ بر ۲۰ سال است که این موضوع در محافل مختلف کشور مورد بحث قرار می گیرد و در حال حاضر به شکل جدی مطرح و مدیریت آثار مخرب آن نیازمند توجه بیشتر است.
«محمود زمانی قمی» افزود:رسیدن به نقشه و مسیر اجرایی هدفمند برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف کشور ضرورت دارد که خوشبختانه در استان یزد با همت دستگاه های اجرایی موثر این برنامه منسجم تدوین و با ابعادی متنوع قابلیت اجرا دارد.
زمانی قمی بیان کرد: این برنامه می تواند ما را به سمتی رهنمون سازد که بخشی از دغدغه های مردم در حاشیه شهرها کاهش پیدا کند و خوشبختانه با تجمیع مطالبات محلات این موضوع در شکل مناسبی هدفگذاری شده است.
وی اظهار داشت:برنامه جامع کنترل آسیب های اجتماعی گام مثبتی  برای سالم سازی محیط زندگی مردم است و علاوه بر تائید نسخه اصلی این برنامه باید نسبت به حضور عناصر و اجزا دیگری که می توانند در این زمینه موثر واقع شوند نیز زمینه سازی صورت گیرد.
زمانی قمی افزود:دشمنان این سرزمین با نگاهی که به ایران دارند بر قشرهای آسیب دیده و حاشیه شهر نیز برنامه هایی را وارد می سازند و اجرای طرحی جامع برای کاهش و کنترل این آسیب ها علاوه بر اقدام عمرانی و اجتماعی رویکرد امنیتی نیز به شمار می رود.
استاندار یزد در پایان پیشنهاد نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برای پیشگامی یزد در ساماندهی و واگذاری پروژه های نیمه تمام را ارزشمند دانست و بر همکاری و تلاش دستگاه های اجرایی با توجه به ظرفیت و خلاقیت موجود در استان برای تحقق این امر تاکید کرد.
 
 
یزد پایلوت کشوری در ساماندهی پروژه های نیمه تمام
 
 
نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: برنامه های مربوط به کنترل آسیب های اجتماعی و مدیریت مشکلات مناطق حاشیه ای شهر باید دارای چشم انداز و مسیر حرکت مشخص باشد و مبتنی بر شاخصه های کلیدی استان اجرا شود تا در جایگاه ملی نیز مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
«سید ابوالفضل موسوی» در این جلسه با توجه به ارزیابی های صورت گرفته از وضعیت پروژه های نیمه تمام در کشور توسط کمیسیون عمران مجلس،همکاری دستگاه های اجرایی و نهادهای اثرگذار استان در تبدیل یزد به عنوان پایلوت ساماندهی و واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در کشور را خواستار شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..