فرماندار بافق:

نوع کشت محصولات کشاورزی در خاموشی زمستانه چاه‌ها مدنظر قرار گیرد

فرماندار بافق ضمن استقبال از طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی گفت: البته باید در اجرای این طرح، نوع کشت محصولات کشاورزی نیز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده‌رحمانی در نشست مشترک کشاورزان و مسئولان شهرستان بافق با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد از اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی به عنوان یکی از طرح‌های موفق برای بهبود وضعیت آب‌های زیرزمینی خبر داد و اظهار داشت: این طرح در شهرستان بافق نیز قابلیت اجرا دارد.

 
وی عنوان کرد: البته باید به نوع کشت همچنین نوع محصولات زراعی نیز توجه شود تا شاهد اجرای موفق این طرح باشیم نه اینکه اجرای یکسان طرح، سبب متضرر شدن برخی کشاورزان و از بین رفتن محصولات آنها شود.
 
زاده‌رحمانی بیان کرد: به طور قطع اجرای این طرح هم به نفع کشاورزان و هم به نفع سفره‌های آب زیرزمینی است و کشاورزان نیز از اجرای آن استقبال می کنند اما لازم است قبل از اجرای طرح، تعامل لازم با کشاورزان منطقه صورت گیرد.
 
فرماندار بافق همچنین با بیان اینکه اقدامات خوبی برای مدیریت مصرف آب در شهرستان بافق انجام شده است، افزود: از جمله این اقدامات می توان به جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب، استقرار صنایع کم آبخواه، تبدیل چاه‌های کشاورزی به چاه‌های صنعت و کشت گیاهان کم آبخواه اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: مردم شهرستان بافق نیز مانند مردم دیگر نقاط استان به ضرورت حفظ منابع زیرزمینی آب پی برده اند و خود داوطلب اجرای طرح‌هایی برای جلوگیری از نابودی حیات منطقه هستند.
 
زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: کشاورزی حیات مناطق کویری نظیر بافق است اما به طور قطع مدیریت منابع آبی این منطقه در اولویت است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..