معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان استان یزد:

اردوی مسابقات آسیایی کاراته در یزد برگزار می‌شود

معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری اردوی مسابقات آسیایی کاراته در یزد در آبان‌ماه سال جاری خبر داد

به گزارش یزدی نیوزسیداحمد هاشمی  در نشستی خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی با اشاره به کسب موفقیت‌های ورزشکاران یزدی در میادین ملی، آسیایی و بین‌المللی، اظهار داشت: در سال جاری ۱۰۹ ورزشکار مرد و ۵۷ ورزشکار زن به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که در مجموع توانستند ۱۳ مقام و رتبه بین‌المللی در رشته های مختلف ورزشی کسب کنند.

 
وی افزود: استان یزد در سال جاری هفت میزبانی از اردوی تیم‌های ملی در رشته های مختلف از جمله هندبال، جودو، کشتی بانوان و … را بر عهده داشته و به زودی میزبانی اردوی مسابقات آسیایی کاراته را نیز بر عهده خواهد گرفت.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: این اردو با حضور کشورهایی از جمله فیلیپین، کره شمالی و … برگزار مسابقات جام جهانی کاراته برگزار می شود و یزد از ۱۴ تا ۲۴ آبان‌ماه، میزبان اردوی آمادگی چند کشور خواهد بود.
 
معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: در تلاش هستیم میزبانی مسابقات تنیس را نیز در روزهای پایانی آذرماه بر عهده بگیریم.
 
وی در مورد تلاش‌های انجام شده برای توسعه ورزش همگانی نیز اظهار داشت: در توسعه ورزش همگانی طی دو سال اخیر رتبه نخست کشور از آن استان یزد شد و امسال نیز تعداد زیادی برنامه کوهپیمایی، دوچرخه سواری، همایش پیاده روی و … برگزار کرده است.
 
هاشمی همچنین از برگزاری چهارمین المپیاد ورزشی دارالعباده خبر داد و یادآور شد: این المپیاد در راستای همگانی شدن ورزش در سطح استانی برگزار شد و شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۴۷۰ باشگاه ورزشی در سطح استان یزد خبر داد و بیان کرد: اگر موافقت اصولی‌های صادر شده فاقد زمین را نیز محاسبه کنیم، تعداد باشگاه‌های ورزشی در استان یزد به بیش از ۷۰۰ مورد خواهد رسید.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..