مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

۹۰ خانه ورزش روستایی در استان یزد احداث می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: تا پایان سال جاری در مجموع ۹۰ خانه ورزش روستایی در استان یزد احداث می شود.

به گزارش یزدی نیوز مسعود شریعتی در نشستی خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی با تشریح برنامه‌های این هفته در استان یزد از راه اندازی ۱۵ خانه ورزش روستایی در هفته تربیت بدنی در مناطق مختلف استان یزد خبر داد.

 
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ خانه ورزش روستایی در سراسر استان احداث شده که ۱۵ خانه دیگر در هفته تربیت بدنی و ۳۰ خانه نیز تا پایان سال جاری و به طور عمده در ایام دهه فجر راه اندازی می شود که بر این اساس، در مجموع در سال جاری ۹۰ خانه ورزش روستایی در استان یزد احداث خواهد شد.
 
شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تلاش هستیم همه اقشار جامعه را درگیر ورزش به ویژه ورزش همگانی کنیم، عنوان کرد: هفته تربیت بدنی فرصت مناسبی برای توسعه ورزش دانش آموزی، ورزش معلولان، ورزش زنان، ورزش دانشجویی و ورزش برای سایر اقشار جامعه است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه شعار امسال هفته تربیت بدنی، «چهل سال ورزش، چهل سال افتخار» انتخاب شده است،‌ افزود: فردا به عنوان نخستین روز از هفته تربیت بدنی برنامه ها با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود و به همین منظور زیارت قبور شهدا، تجلیل مقام شهدای ورزشکار، تکریم پیشکسوتان ورزشی و چهره‌های اخلاق‌مدار را در برنامه داریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ترویج ورزش در دستگاه‌های دولتی بیان کرد: کارکنان دستگاه‌های دولتی باید از مدیران خود در زمینه ورزش مطالبه داشته باشند زیرا این مهم به عنوان یک بخش‌نامه به ادارات ارسال شده و برای آن بودجه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.
 
شریعتی همچنین با ابراز خرسندی از اینکه ورزش جایگاه خوبی در ادارات و برنامه‌های مختلف پیدا کرده است،‌ افزود: امروز شاهدیم که اغلب برنامه های فرهنگی پیوست ورزشی دارد و این نشانگر اهمیت دادن به امر ورزش است.
 
از ۲۶ مهرماه تا دوم آبانماه هر سال به عنوان هفته تربیت بدنی تعیین و نامگذاری شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..