ترویج ورزش همگانی اولویت اصلی ورزش یزد است

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان یزد با بیان اینکه ترویج ورزش همگانی اولویت اصلی ورزش یزد است از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه ورزش همگانی در شش ماهه اول امسال در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سیداحمد هاشمی در نشست خبری با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل و ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۸ دستگاه اصلی از جمله ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش به عنوان دستگاه‌های اصلی ساماندهی امور جانبازان و معلولان معرفی شده‌اند اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل باید زمینه حضور جانبازان و معلولان در جامعه به وسیله برنامه‌هایی از جمله فعالیت های ورزشی فراهم شود.

 
وی در ارتباط با برنامه‌های این سازمان در ارتباط با هفته تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: امسال بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ۲۷۷ برنامه در شهرستان‌های مختلف و مرکز استان به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام ‌شود و برنامه شاخص این هفته هم پنجشبنه ۲۶ مهر در ورزشگاه بزرگ شهید نصیری یزد انجام می‌شود.
 
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در ارتباط با ترویج ورزش در جامعه، ورزش همگانی است که باید همه افراد به آن توجه داشته باشند.
 
هاشمی با بیان اینکه در دو سال قبل یزد توانست رتبه نخست ورزش همگانی کشور را کسب کند افزود: در شش ماه گذشته هم ۲۲۹ برنامه کوهنوردی، ده‌ها برنامه دوچرخه‌سواری، ۲۳۸ مورد جشنواره‌های ورزشی، ۱۰۸ مورد همایش پیاده‌روی و ۳۵۱ مورد برنامه‌های ورزشی با موضوعات مختلف دیگر در استان انجام شده است.
 
وی در ارتباط با برنامه‌های ورزش قهرمانی استان هم گفت: میزبانی از مسابقات کشوری ورزشی و همچنین میزبانی اردوهای تیم ملی از جمله برنامه‌های استان در این حوزه بوده است.
 
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه ۳۲ تیم آقایان و ۱۵ تیم بانوان استان در لیگ‌های کشوری حضور داشتند گفت: در هفته‌های پیش‌رو استان یزد میزبان مسابقات بین‌المللی کاراته با حضور چند کشور جهان هستیم.
 
هاشمی تصریح کرد: ۱۰۹ مورد در قسمت آقایان و ۵۷ مورد در بخش بانوان هم به تیم‌های ملی راه پیدا کردند که ۱۳ مورد در مسابقات بین‌المللی و ۱۴۸ مورد هم در مسابقات ملی توانستند مقام‌آوری کنند.
 
وی افزود: برای نخستین بار در استان یزد المپیاده استعدادهای برتر با شناسایی و کشف این استعدادها انجام ‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسابقات بین‌المللی و بازی‌های آسیایی و المپیک و حضور این افراد در مسابقات جهانی انجام می‌شود.
 
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر در استان یزد ۴۷۰ باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند گفت: این آمار با درنظر گرفتن بحث موافقت اصولی با بحث زمین استاندارد ‌است و در صورتی که این بحث در نظر گرفته نشود حدود بیش از ۷۰۰ باشگاه ورزشی در یزد فعالیت دارند.
 
باشگاه توان اصلا مجوز فعالیت فوتبال ندارد گفت: با توجه به اینکه این باشگاه از زمین شهدای معلم مربوط به آموزش و پرورش استفاده می‌کند به این نهاد نامه‌نگاری و این موضوع را به آنها اعلام کردیم و قرار شد از این به بعد باشگاه‌ها برای قرارداد زمین مجوز خود را همراه داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه مدیران این باشگاه هم استعفای خود را اعلام کردند و عملا این باشگاه از این به بعد توان حضور و فعالیت را ندارد عنوان کرد: تعطیلی باشگاه آرمان هم با حکم قضایی صورت گرفته و اداره ورزش و جوانان هیچ اقدامی در این رابطه نمی‌تواند انجام دهد.
 
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تاکید کرد که مردم پیش از ثبت نام در باشگاه‌های ورزشی مجوز فعالیت آن باشگاه را بررسی کنند و بعد از آن تصمیم‌گیری کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..