مدیر اداره پرستاری یزد:

سهل انگاری در بهداشت دست منجر به مرگ انسان می‌شود

مدیر اداره پرستاری استان یزد با اشاره به اهمیت بهداشت دست در تسریع روند درمان و کاهش هزینه‌ها بیمارستانی گفت:‌ سهل انگاری در بهداشت دست حتی می‌تواند منجر به مرگ انسان شود.

به گزارش یزدی نیوز،دکتر«علی اکبر جراح» در همایش روز جهانی بهداشت دست، با اشاره به اهمیت این موضوع، اظهار کرد: دست به عنوان یک اندام حیاطی و مهم در زندگی بشر و مهمترین عضو در روابط اجتماعی تلقی می شود؛ لذا بهداشت دست چنان چه به موقع انجام نگیرد عامل مهمی برای انتقال آلودگی است.

 
وی با بیان این‌که مراقبت از بهداشت دست در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌‎ای برخوردار است، افزود: سهل انگاری در بهداشت دست حتی می‌تواند منجر به مرگ انسان شود.
 
مدیر اداره پرستاری استان یزد در ادامه گفت:‌ ضروری است رعایت هرچه بیشتر و بهتر بهداشت دست در دستور کار کارشناسان کنترل عفونت مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان قرار گیرد.
 
جراح با بیان این‌که خوشبختانه بحث بهداشت دست در اکثر بیمارستان‌های استان طبق استاندارد بهداشتی هم‌خوانی یافته است، تصریح کرد: امید داریم با احساس مسئولیت کادر درمانی و بهداشتی این مهم در تمام مراکز بهدشتی و درمانی تعمیم داده شود.
 
دکتر«محمدشریف یزدی» متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اهمیت بالای بهداشت دست در کنترل عفونت بیمارستانی، اظهار کرد:‌ رعایت این امر ساده درصد قابل توجهی از انتقال آلودگی یک بیمار به بیمار دیگر را کاهش داده و روند درمان را تسریع و هزینه درمان را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد .
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیراً شاهد رعایت نسبی این امر در میان پرسنل پرستاری بوده‌ایم اما همچنان به پزشکان و دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی نیز توصیه اکید داریم که بیش از پیش بهداشت دست را طبق استاندارد در پنج مرحله مواجه با بیمار رعایت نمایند .
 
دکتر«زهره آخوندی» متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پایان ضمن ارائه آماری از میزان تاثیر گذاری کنترل عفونت به خصوص رعایت بهداشت دست در روند بهبود بیماری و کاهش آمار ابتلا به عفونت بیمارستانی گفت: پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی همواره خود در معرض ابتلا به بیماری های گوناگون هستند و چه بسا بدون اعتنا به بهداشت دست موجب انتقال آلودگی به بیماران نیز باشند .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..