بلاتکلیفی شهرداری یزد در حاشیه جناح بازی شورای شهر

حدود دو هفته از استعفای شهردار یزد می گذرد و شهر یزد همچنان بدون شهرداراست این درحالی است که شورای اسلامی شهر یزد با حاشیه هایی سیاسی همراه شده است

به گزارش یزدی نیوزبه نظر می رسد اصلاح طلبان که اکثریت اعضای شورا را تشکیل می دهند بر سر انتخاب نامزد شهرداری یزد به اختلافاتی با اعضای اصولگرا برخورد کرده اند و سیاست بازی ها مانع از عملکرد سریع شورای شهر درانتخاب شهردار شده است.

 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه گفت برخی تلاش می کنند به شورا برای انتخاب شهردار فشار آورند. سفید افزود قواعد دموکراسی این است که هرکس رای آورد بگذارند کار کند، نیات واهداف خودش را بیان کرده و پیگیری کند. وی که سابقا رئیس جریان اصلاحات در یزد بوده افزود این که چون من رای بیاورم چه شما، اعتقاد شما این باشد که قواعد دموکراسی را رعایت نکینم این درست نیست .
 
اما یک عضو اصولگرای شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به جلسات مخفیانه اعضای شورای شهر بدون حضور اعضای اصولگرا گفت: بالاترین فعالیت شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار است اما من فکرمی کنم دوستان یا غافل ماندند یا برنامه خاصی دارند وقطعا جلسات مخفی برگزار می کنند و ما را در آن جلسات شریک نمی دانند .
 
ابوترابی افزود ما اعضای شورای شهر با دموکراسی و رای مردم انتخاب شدیم ولی ما را همراهی نمی کنند وما را امین خود نمی دانند. چطور تمامی مردم را می خواهند در اداره شهر شریک بدانند.
 
وی گفت: این دموکراسی که مطرح می شود دموکراسی نیست اگر اکثریتی است این درست نیست که اقلیت را کنار بگذارند وبی اعتنا به اقلیت باشند.
 
شایان ذکر است هفته گذشته شورای شهر از سفیر انگلیس هم برای حضور در صحن شورا دعوت به عمل آورده بود که با برخی اعتراض ها این نشست لغو گردید.
 
شهر یزد از دو هفته پیش با پذیرش استعفای جمالی نژاد در پی انتخاب وی به عنوان معاون وزیر کشور، بدون شهردار است. مردم یزد انتظار دارند شورای شهر یزد به دور از دعواهای سیاسی و جناحی اولویت کار خود را خدمت به مردم و خدمات عمرانی و شهری قرار دهد و هر چه سریعتر شهردار جدید یزد را انتخاب کند. این در حالیست که رئیس شورای شهر می گوید ما به لحاظ قانونی سه ماه فرصت داریم که شهردار جدید را انتخاب کنیم.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..