بیشتر‌ میزان فوتی تصادفات یزد را موتور‌سواران تشکیل می‌دهند

رئیس پلیس راهور استان یزد بیشترین آمار فوتی تصادف‌های یزد را مربوط به موتورسیکلت‌سواران دانست.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ محمد پورشمس در همایش فرهنگ ترافیکی یزد با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی موتورسیکلت در سطح شهر یزد تردد می‌کنند اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از رانندگان موتورسیکلت‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی را در حین استفاده از موتور رعایت نمی‌کنند.

 
وی با اشاره به اینکه موتورسوارانی که ایمنی را رعایت نمی‌کنند هم برای خودشان و هم برای سایر شهروندان در سطح خیابان‌ها و معابر خطرساز هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد به صورت جدی با معضل موتورسیکلت سواران ناایمن روبرو است و این موضوع خسارت‌های بسیاری به دنبال داشته است.
 
رئیس پلیس راهور استان یزد ادامه داد: بیشترین میزان افرادی که در تصادف‌های درون شهری جان خود را از دست می‌دهند موتورسیکلت سواران هستند در حالی که اگر استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات در دستور کار این افراد قرار می‌گرفت جان خود را به راحتی حفظ می‌کردند.
 
پورشمسی عنوان کرد: علاوه بر بحث حوادث و تصادفات رانندگی متاسفانه برخی از موتورسیکلت‌سواران با استفاده از موتورهای فاقد پلاک یا پلاک‌های مخدوش مشکلات بسیاری برای دیگر افراد جامعه به وجود می‌آورند که موجب نارضایتی مردم از آنها شده است.
 
وی از عدم رعایت حداقل‌ها و کمترین‌های ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت خبر داد و گفت: علاوه بر این موتورسیکلت‌سواران با حرکات بسیار بد در خیابان‌ها مارپیچ رفتن بین خودروها هم زمینه تصادفات بسیاری را فراهم می‌کنند.
 
رئیس پلیس راهور استان یزد از کشته شدن ۳۷ نفر در تصادفات رانندگی یزد در شش ماهه اول امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بحث رانندگی نوجوانان است که در یزد به میزان زیادی دیده می‌شود و در بین فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت هم ۷۰ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.
 
پورشمسی دومین گروه آسیب‌پذیر تصادفات یزد را عابرین پیاده دانست و با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی میزان فوت شدگان حوادث رانندگی در یزد روبرو بودیم خاطرنشان کرد: از تعداد کل کشته شدگان امسال تصادفات یزد، ۱۰ نفر معادل نزدیک به ۳۰ درصد عابرین پیاده و عمدتا در گروه‌های میانسالی و کهنسالی بوده‌اند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..