مدیرکل بهزیستی یزد:

۴۵۰۰ معلول نابینا و کم بینا در یزد زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی یزد، با بیان این‌که هزینه بزرگ کردن یک فرزند نابینا چهار برابر یک فرد سالم است،‌گفت:‌ 4500 معلول نابینا و کم بینا در استان یزد زندگی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر«جلیل عفتی» با با بیان این‌که هر ساله ۲۳ مهرماه به عنوان روز جهانی نابینایان گرامی داشته می‌شود، اظهار کرد:‌ 17 درصد معلولان استان یزد نابینا و کم بینا هستند که این آمار بیشتر از میانگین کشوری است.

 
وی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار معلول نابینا در استان یزد، افزود: چهار و ۵۰۰ نفر از معلولان نابینای استان یزد تحت پوشش بهزیستی هستند.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد دیابت، فشارخون و ازدواج‌های همخون را از جمله دلایل بروز معلولیت نابینایی دانست و گفت:‌ عوامل ژنتیکی و مادرزای از دیگر معلولیت های دخیل در نابینایی است.
 
عفتی در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل به معلولان تحت پوشش خود در سطح استان، تصریح کرد:‌ واجدین شرایطی که به هر دلیل تحت پوشش بهزیستی نیستند از خدمات موردی این اداره استفاده می‌کنند.
 
این مقام مسئول تأمین بخشی از هزینه‌های درمانی، تأمین هزینه تحصیل و اقدامات توانبخشی و حرفه‌آموزی مختلف، را از جمله خدمات بهزیستی در قبال معلولان عنوان کرد و ادامه داد: یک چهارم نابینایان استان یزد نابینای مطلق هستند.
 
وی در پایان با اشاره ضرورت پیشگیری از معلولیت در مادران باردار خاطرنشان کرد:‌ هزینه بزرگ کردن یک فرزند نابینا چهار برابر فرد بینا است .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..