بلاتکلیفی دانشجویان مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد میبد

دانشجویان رشته های مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی میبد با تجمع در جلوی دفتر آموزش این دانشگاه به بلاتکلیفی وضعیت تحصیلی خود اعتراض کردند.

به گزارش یزدی نیوزاین دانشجویان گفتند اسامی ۵۰۰ نفر از آنان به عنوان پذیرفته شده در رشته های مامایی و پرستاری اعلام شده و آن ها بر همین اساس در دانشگاه ثبت نام و حتی در کلاس های درس شرکت کردند اما حالا به تعداد زیادی از آنان گفته شده مازاد بر ظرفیت دانشگاه هستند و نمی توانند ادامه تحصیل دهند.

 
یکی از مادران این دانشجویان گفت:بیشتر دانشجویان دررشته های دیگر مشغول تحصیل بوده اند که با پذیرش دررشته های فوق از دانشگاه خود انصراف داده اند و دیگرفرصت بازگشت به تحصیل در دانشگاههای قبلی را هم از دست داده اند .
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی میبد گفت :مرکز آزمون اسامی ۵۰۰ نفر را اعلام کرده بوده که دانشگاه میبد از بین این اسامی ثبت نام کرده است . علی اصغر قاسمی با بیان اینکه این اتفاق درچند واحد رخ داده است افزود:با توجه به اینکه ثبت نام ازحد معمول بیشتر بوده است خود مرکز آزمون مجددا اعلام کرده است که قصد دارد۱۵ درصد از این آمار را حذف کند . وی گفت:بنابراین نتیجه حذف ۱۵درصد از اسامی باعث ایجادمشکل برای تعداد حدود ۱۱۹ دانشجو دردو رشته مامایی و پرستاری شده است .
 
این دانشجویان که حدود ۳۰۰ نفر دردو رشته مامایی و پرستاری هستند امسال در قالب پذیرش ذخیره دانشگاه آزاد پذیرفته و مدتی هم برسرکلاس های درس حاضر شدند اما بنا به اعلام وزارت بهداشت،این تعداد دانشجوی پذیرش شده موردنیاز وزارت بهداشت نیست و نمی توانند ادامه تحصیل دهند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..