با هدف توان افزایی بانوان در زمینه کارآفرینی؛

طرح ملی” مسیر کسب و کار من” در استان یزد اجرا شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از استقبال چشمگیر بانوان و اجرای موفق طرح ملی "مسیر کسب و کار من" در استان خبر داد و هدف از این طرح را توان افزایی بانوان مستعد و جویای کسب و کار دانست.

به گزارش یزدی نیوز دوره آموزشی" مسیر کسب و کار من " با هدف توان افزایی بانوان جویای فرصت های کسب و کار با سیاست گذاری  معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و  اهتمام بنیاد توسعه کارآفرینی  زنان و جوانان ویژه سراسر کشور تدوین و اجرای آن در استان یزد نیز آغاز شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: طرح مسیر کسب و کار من تاکنون در نیمی از استان های کشور برگزار شده است که در یزد نیز با نظارت و برنامه ریزی دفتر  امور بانوان و خانواده استانداری و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۷ الی  19 مهرماه، در مجتمع فرهنگی امام علی برگزار شد.
« فاطمه دانش یزدی » افزود: مدرس این دوره آموزشی با تسهیلگری انگیزه های کارآفرینی، ایده یابی، بوم مدل کسب و کار و ارزش پیشنهادی برای فراگیران به تشریح جنبه های مختلف کارآفرینی پرداخت.
دانش یزدی خاطرنشان کرد: مدیرعامل استارت آپ اتوبار نیز  با حضور در این کارگاه تجربیات و ابتکارهای خود را در حوزه کسب وکاردراختیار شرکت کنندگان قرار داد و به سوالات افراد در زمینه های مختلف پاسخ گفت.
وی اظهار داشت:در روز دوم این دوره آموزشی به مصاحبه و مشاوره از فراگیران پرداخته شد و بانوان برای روز سوم کارگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند و سپس سرفصل آموزشی ایده های نوین کارآفرینی جهان ارائه و کتابچه ایده ای نوین کارآفرینی در اختیار فراگیران قرار گرفت.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد هدف از این سرفصل آموزشی را آشنایی فراگیران با کسب و کارهای جهان و ایده پردازی نسبت به یک محتوا دانست که در دو نوبت ارائه شد.
گفتنی است دوره آموزشی "مسیر کسب و کار من" با حضور ۸۰ نفر در روز نخست آغاز و  56 نفر نیز در روز دوم به صورت انفرادی خدمات مشاوره و مصاحبه دریافت کردند و در نهایت ۳۶ نفر برای کارگاه تکمیلی منتخب و مورد گزینش قرار گرفتند.  
همچنین با توجه به اینکه اکوسیستم کارآفرینی استان در حال آمادگی برای برگزاری رویداد استارت آپ ویکند فرهنگی- اجتماعی در ماه آینده است بر این مبنا پیش رویدایی با هدف آشنایی فراگیران با استارت آپ و استارت آپ ویکند برگزار شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..