مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر یزد:

یزد در همه زمینه‌ها نمونه و پیشتاز بوده است

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، حجت‌الاسلام عباس سبحانیان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد، گفت: معمولاً حوادث و رخدادهایی که در عالم اتفاق می‌افتد، ما با دو نگاه عاطفی به حوادث و نگاه عبرتی و پندآموزی می‌توانیم به آن‌ها نگاه کنیم.

وی افزود: معمولاً نگاه عاطفی قوی است و چنانچه امروز در یک نقطه از کشور و یک نقطه از جهان یک اتفاق ناگوار به‌مانند سیل، زلزله‌ای رخ دهد و عده‌ای را به کام مرگ فرومی‌برد، احساسات همه جریحه‌دار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه با اتفاق افتادن حوادث و رویدادها، شدیداً تحت تأثیر قرار می‌گیریم که چه تعداد خانه‌ها و افراد زیر آوار رفتند، تصریح کرد: می‌گوییم، ای‌کاش می‌توانستیم برای جان انسان‌ها تلاش کنیم و جان چندنفری را از مرگ نجات دهیم.

سبحانیان بابیان اینکه باید به حوادث نیز نگاه عبرتی داشته باشیم و روی آن تفکر کنیم، اظهار داشت: آن حادثه‌ای که در منطقه‌ای رخ می‌دهد، ممکن است فردا در محله و در شهر ما اتفاق بیافتد و باید آمادگی به معنای کامل را داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درآیات قرآن و آموزه‌های دینی به ما سفارش شده که از حوادث روزگار عبرت بگیرید، ابراز داشت: یکی از وظایف ما در جمعیت هلال‌احمر بصیرت، بینش و عبرت گرفتن است و باید در این راستا بیشتر تفکر و کار شود.

وی بابیان اینکه باید در بحث پیشگیری کار شود و آمادگی به معنای کامل داشته باشیم و تا حدودی به‌صورت نسبی این آمادگی وجود دارد، اذعان داشت: امیدواریم روزبه‌روز شاهد شکوفایی و رشد این جمعیت باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: باید یکی از استان‌هایی باشیم که در سطح کشور بدرخشد و استان یزد در همه زمینه و عرصه‌ها نمونه، پیشتاز و الگو بوده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..