میزان مصرف نمک در یزد ۲ برابر حد استاندارد است

مدیرنظارت بر فرآورده‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی یزد با بیان اینکه میزان مصرف نمک در یزد دو برابر حد استاندارد است گفت: بیشترین نمک غذای مردم یزد از نان است

به گزارش یزدی نیوزرضا مورکیان  در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد با اشاره به اینکه بحث آموزش دانش‌آموزان در زمینه غذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: سازمان غذا و داروی استان یزد با سازمان آموزش و پرورش در راستای آموزش دانش‌آموزان اقدام به همکاری کرده‌اند.

 
وی ادامه داد: در این طرح کارشناسان سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با حضور در مدارس اقدام به بیان مطالب لازم در ارتباط با مسائل تغذیه‌ای و بهبود تغذیه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
 
مدیرنظارت بر فرآورده‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی یزد عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای فرهنگ سازی تغذیه سالم در سطح استان یزد انجام می شود، برگزاری سلسله مسابقات اینترنتی سلامت غذا است که در طول هفته سلامت غذا انجام می شود.
 
مورکیان ادامه داد: همچنین جشنواره‌ای در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی استان برگزار شد که به واسطه این جشنواره، علاوه بر ارزیابی انواع غذاهای پخته شده، آشنایی مدیران تولید و موسساتی که با افرادی نیازمند در ارتباط هستند هم انجام شد.
 
مدیرنظارت بر فرآورده‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی یزد ادامه داد: مصرف قند، شکر و نمک در کل دنیا استاندارد مشخصی دارد ولی متاسفانه مصرف ایران و یزد از این حد بالاتر است.
 
وی با بیان اینکه میزان استاندارد مصرف نمک در روز پنج تا شش گرم است که این مقدار در ایران به ۱۰ تا ۱۲ گرم می‌رسد گفت: به همین جهت تمام تلاش‌ها در جهت کاهش این مواد و نزدیک شدن مصرف به استاندارد جهانی به کار گرفته شده است.
 
مورکیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف سازمان غذا و داروی استان یزد رساندن قند و چربی بدن به ویژه چربی‌های اشباع شده در حد صفر و کاهش نمک در مواد غذایی به اندازه استاندارد است.
 
مدیرنظارت بر فرآورده‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی یزد همچنین از مصرف حدود دو برابر حد استاندارد نمک در استان خبر داد و گفت: بیشترین مقدار این نمک از طریق نان وارد سفره‌های مردم می‌شود به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم از در زمینه بحث نمک و مصرف آن، مصرف آرد سفید و آردهای بدون سبوس رعایت حد استاندارد را داشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..