سرپرست فرمانداری یزد در جریان تور رسانه‌ای:

لزوم توسعه صنعت گردشگری در روستاهای یزد

سرپرست فرمانداری یزد در جریان تور رسانه‌ای در بخش مرکزی و زارچ این شهرستان، گفت:‌ حمایت از صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع های تک در روستاهای یزد ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حیدری» در جریان تور رسانه ای خبرنگاران از بخش مرکزی و زارچ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌-منطقه یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته روستا و عشایر، اظهار کرد‌: شناسایی نیازمندی‌های روستاییان و تلاش برای رفع محرومیت در روستاها یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت استان است.

 
وی با اشار به اهمیت برگزاری تورهای رسانه‌ای به منظور آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با ظرفیت‌های گردشگری و زیست محیطی این شهرستان، افزود:‌ تورهای رسانه‌ای نقشی موثر و اجتناب ناپذیر در رفع محرومیت روستاها ایفا می‌کنند.
 
سرپرست فرمانداری یزد شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده در مناطق مختلف روستایی و شهری را از دیگر ویژگی‌های برگزاری تورهای رسانه‌ای دانست و بیان کرد: فرمانداری یزد در نظر دارد با تدوین چنین برنامه‌هایی فرهنگ حمایت از صنعت گردشگری را به منظور توسعه اقتصادی در روستاها نهادینه کند.
 
حیدری کم‌آبی و در برخی نقاط بی‌آبی را یکی از مهمترین چالش‌های روستایی در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد:‌ جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع های‌تک در روستاهای شهرستان یزد از دیگر برنامه‌های در دستور کار مدیریت ارشد استان است.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به نقش رسانه در توسعه اقتصادی روستاهای استان و شهرستان یزد، گفت: ‌افزایش امید به زندگی، اطلاع رسانی کامل در مورد فعالیت و اقدامات حمایتی انجام شده نقش مهمی در ایجاد وحدت و همدلی بین دولت و مردم ایفا می‌کند.
 
گفتنی است؛ در جریان این تور رسانه‌ای خبرنگاران ابتدا به منظور کسب اطلاعات و تحلیل وضع موجود روستاها در شاخص‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و اقتصادی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بخش زارچ و مرکزی بازدید کردند.
 
بازدید از نمایشگاه توانمندی بانوان روستایی، کارگاه خیاطی و ظرفیت‌های گردشگری روستای«ال آباد»، بازدید از طرح‌های بوم‌گردی روستاهای شهرستان یزد، بازدید از روستای تاریخی فهرج و عسکریه، بازدید از روستا و قلعه تاریخی ملاباشی و همچنین بازدید از روستای دهنو، از جمله برنامه‌های تور یک روزه خبرنگاران در شهرستان یزد بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..