تاپایان سال :

راه اندازی واحد پرورش مار و عقرب در مهریز

رئیس شبکه دامپزشکی مهریز:یک واحد پرورشی مار و عقرب در مهریز تا پایان سال راه اندازی می شود

به گزارش یزدی نیوزرئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر به مناسبت هفته دامپزشکی از راه اندازی واحد پرورش عقرب و مار در مهریز در آینده نزدیک خبر دادو گفت: تا پایان سال واحد تولید سم عقرب ومار در شهرستان مهریز راه اندازی می شود که با راه اندازی این واحد علاوه بر ایجاد رشته جدید و اشتغال جدید در شهرستان وکاربرد آن در صنایع دارویی موثر خواهد بود.

 محمدی واحد تولیدی  چرم در مهریز را بزرگترین واحد تولید کننده چرم کشور دانست و گفت:چرم تولیدی شهرستان مهریز که با چرم ایتالیا برابری می کند .
نجیب الله محمدی  شهرستان مهریز را بزرگترین تولید کننده تخم مرغ وشیراستان یزد دانست وگفت:شهرستان مهریز یکی از بزرگترین تولید کننده های شیر استان یزد است که روزانه بین ۹۵تا۱۰۰تن شیر تولید میکندو روزانه ۲۸تا۳۰تن تخم مرغ نیز در شهرستان مهریز تولید می شود.
وی در پایان با توجه به شروع فصل سرد سال و شیوع آنفلوآنزا پرندگان توصیه هایی به مرغداران داشت.
وی از مرغداران خواست تا برای جوجه ریزی با دامپزشکی هماهنگ باشند و مجوز لازم را از دامپزشکی دریافت کنند و همشهریان  از افراد دوره گرد که مرغ بومی برای فروش دارند خرید نکنند ودر صورت مشاهده حتما به دانپزشکی گزارش بدهند و در مواردی که تلفات غیر عادی در سطح روستاها وشهر و جاهای دیگری مشاهده شد حتما به دامپزشکی تلفنی و فوری اطلاع دهند. 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..