در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

نگاه مسئولان به صنعت دلسوزانه و دغدغه‌مندانه نیست

یکی از بانوان کارآفرین یزد با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنعت به ویژه صنعت کاشی و سرامیک وجود دارد، گفت: نگاه مسئولان به صنعت، نگاه دلسوزانه و دغدغه‌مندانه‌ای نیست

به گزارش یزدی نیوزمرضیه سهرابی در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان یزد با اشاره به مشکلات کارآفرینان و صنعتگران در استان یزد اظهار داشت: مشکلات صنایع به ویژه صنایع کوچک بسیار است و از جمله آنها می توان به عدم صدور مجوز ترخیص ماشین آلات از گمرک، دست اندازهای اداری، مشکلات بانکی و … اشاره کرد.

 
وی عنوان کرد: ماشین آلات مورد نیاز صنایع اغلب وارداتی است و اکنون بسیاری از واحدها با مشکل عدم صدور مجوز ترخیص کالا دست و پنجه نرم می کنند.
 
سهرابی که از تولیدکنندگان کاشی تزئینی استان یزد است، افزود: ماشین آلات شرکت تولیدی امرتات سرام اکنون بیش از دو ماه است ماشین آلاتی در گمرک دارد و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
 
وی تصریح کرد: این بلاتکلیفی ضرر و زیان بسیاری به این واحد تولیدی و دیگر واحدهای صنعتی استان وارد می کند و خواستار صدور مجوز ترخیص توسط گمرک هستیم.
 
مدیرعامل شرکت تولیدی امرتات سرام عنوان کرد: متاسفانه مسئولان استان یزد به ویژه در گمرک، نگاه دلسوزانه ای به صنعتگران ندارند و سیستم اداری دست و پاگیر آنها، مشکلاتی را برای صنعتگران ایجاد کرده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که نظام بانکی برای صنعتگران ایجاد می کنند، افزود: وضعیت نظام بانکداری در کشور ما به نحوی است که آسیب زیادی به صنعت وارد می‌کند به نحوی امروز شاهدیم اغلب واحدهای تولیدی یزد، با مشکلات بانکی مواجه هستند.
 
سهرابی با تاکید بر اینکه یک واحد صنعتی برای دریافت یک وام و تسهیلات باید روند بسیار طولانی را طی کند، عنوان کرد: این روند طولانی و در کنار آن سود وام بانکی عاملی برای افزایش این مشکلات است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاربرد کاشی های تزئینی بیان کرد: بازسازی بناهای تاریخی، فرهنگی و دینی توسط کاشی های تولیدی این واحد تامین می شود ضمن اینکه کاشی‌های تزئینی یزد به کشورهای آلمان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان و کشورهای غربی نظیر عمان و ایتالیا صادر می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..