سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد:

۲۰۰ قصه‌گوی یزد در بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی رقابت کرد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از رقابت بیش از ۲۰۰ قصه‌گو از سراسر استان یزد در مراحل مختلف بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا آخوندی،  در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد با گرامیداشت یاد و خاطره پیر قصه‌گوی یزد و پدر ادبیات کودک و نوجوان، مرحوم مهدی آذریزدی اظهار داشت: امثال استاد آذریزدی، شوق به قصه‌گویی و قصه‌خوانی را در نوجوانان این مرز و بوم زنده کردند.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رقابت بسیار خوب قصه‌گویان سراسر استان یزد در مراحل مختلف شهرستانی و استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیان کرد: در این دو مرحله بیش از ۲۰۰ قصه‌گو با یکدیگر به رقابت پرداختند.
 
آخوندی یادآور شد: در نهایت نیز آثار ۱۰۰ قصه‌گو به مرحله استانی راه یافت که امروز از میان این افراد، ۱۱ نفر به مرحله بعدی جشنواره راه می‌یابند.
 
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اظهار امیدواری کرد: این جشنواره بتواند ضمن اینکه فرهنگ قصه‌گویی را در میان مردم احیا می‌کند، استعدادهای جدید را نیز معرفی کند و بتوانیم شاهد حضور قصه‌گویان جدید و خلاق‌تر در جشنواره‌های بعدی باشیم.
 
وی تصریح کرد: بی‌تردید حال جهان و جهانیان با قصه و قصه‌گویی بهتر خواهد شد و از این رهگذر می‌توانیم شاهد انتقال فرهنگ‌ها و هنجارها از طریق قصه‌گویی به جامعه باشیم.
 
به گزارش مهر، در این مراسم از برگزیدگان قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در سه بخش کودکان و نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بزرگسالان تجلیل شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..