دقت و حساسیت بالایی نسبت به سلامت غذایی جامعه در یزد وجود دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه دقت و حساسیت بالایی نسبت به سلامت غذایی جامعه در یزد وجود دارد گفت: تامین سلامت وظیفه‌ای همگانی است و همه باید برای آن تلاش کنند.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در کارگروه "سلامت، ایمنی و امنیت غذایی" استان یزد با اشاره به اینکه مردم در تمام فعالیت‌های اجتماعی مهمترین و اصلی‌ترین نقش را برعهده دارند اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید برای موفقیت در طرح‌های اجتماعی به آن توجه شود در نظر گرفتن مشارکت مردمی است.

 
وی با تاکید بر اینکه هر چه مشارکت مردمی در فعالیت‌ها افزایش داشته باشد و در راستای جذب این مشارکت تلاش بیشتری کنیم قطعا به موفقیت بالاتری دست پیدا می‌کنیم عنوان کرد: بحث تشکیل کانون‌های سلامت محلات که در دستور کار قرار گرفته موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند افزایش قابل توجه مشارکت مردمی در بحث سلامت را به دنبال داشته باشد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تقدیر از فعالیت‌هایی که در راستای سلامت و بهداشت غذایی در استان یزد صورت گرفته خاطرنشان کرد: قطعا حیطه فعالیت سلامت مربوط به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در جامعه است و همه باید به این موضوع توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
 
طالبی با بیان اینکه اگر برنامه‌های حوزه سلامت به یک یا چند دستگاه محدود خلاصه شود تاثیرگذاری لازم در جامعه را به دنبال ندارد عنوان کرد: سلامت دارای مولفه‌های متعدد اثرگذاری است که با توجه به این مولفه‌ها، امکان درگیر کردن نهادها و دستگاه‌های مختلف در این حوزه به خوبی وجود دارد با این حال برخی دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی نقش بیشتر و مهم‌تری بر عهده دارند.
 
وی نقش کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی در این راستا را مهم ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌هایی که باید در بحث سلامت جامعه تدوین شود در کارگروه‌‌های تصمیم‌گیری از جمله این کارگروه انجام می‌شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه نسبت به تامین مواد غذایی سالم در یزد توجه و حساسیت ویژه‌ای وجود دارد خواستار افزایش دقت و تلاش نهادهای مرتبط از جمله جهاد کشاورزی به این موضوع شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..