حمایت مالی صندوق پژوهش و فناوری از توسعه واحدهای R&D صنایع یزد

صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در مورد کمک به توسعه یا ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش یزدی نیوز «علی اکبر کلانتر» رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان در نشستی که به منظور بررسی و گسترش زمینه ‎ های همکاری ‎ های صندوق پژوهش و فناوری با صنایع استان در محل خانه صمت یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت ورود صندوق پژوهش و فناوری به بخش صنعت گفت: با توجه به تحریم ‎ ها و محدودیت واردات ماشین آلات و برخی مواد اولیه، صندوق پژوهش با حمایت از شرکت‌های فناور می ‎ تواند این خلا ضعف تکنولوژی و تولید مواد اولیه را پر کند . 

 
وی ادامه داد: صنعتگران یزدی تمایل دارند در زمینه کمک به شرکت ‎ های فناور فعالیت بیشتری داشته باشند و به همین دلیل فراهم شدن امکان سهام ‎ داری آنها در صندوق پژوهش و فناوری می‌تواند کمک قابل توجهی برای تسریع در این امر کند . 
 
«محمد سپهر» مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری یزد نیز با استقبال از مشارکت صاحبان صنایع در تآمین مالی فناوری، گفت: به زودی از ظرفیت بالای صنعتگران در صندوق در قالب سهامداری بهره خواهیم برد . 
 
وی با اشاره به اهمیت بالای امر تحقیق و توسعه در صنایع استان، گفت: برای حمایت مالی از توسعه یا ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع استان، اعلام آمادگی می ‎ کنیم و معتقدیم این موضوع باعث ارتباط گسترده ‎ تر صنایع با صندوق پژوهش و فناوری می‌شود . 
 
در این جلسه مقرر شد طی روزهای آینده صندوق پژوهش و فناوری جلسه مشترکی با رییس و اعضای هیات مدیره انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد برگزار کند و زمینه ‎ های همکاری در زمینه تحقیق و توسعه صنایع استان را مورد بررسی قرار دهد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..