اجرای طرح ملی توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در یزد آغاز شد

اجرای طرح ملی توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی "مسیر کسب و کار من" در استان یزد با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آغاز و در قالب همکاری های بین بخشی اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز" طرح مسیر کسب و کار من " توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی و  با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) آغاز به کار کرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:نقش زنان در اقتصاد،توسعه و پیشرفت جامعه پر رنگ است و ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که زنان در خانه بمانند و کشور پیشرفت کند.
« محمدعلی طالبی» افزود:هیچ مدلی از کشورهای توسعه یافته وجود ندارد که بدون نقش زنان به رشد و ترقی رسیده باشد و بنابراین باید تمام توان و ظرفیت ها  را برای پویایی این نقش در بخش های مختلف جامعه به کار گیریم.
طالبی خاطرنشان کرد:امروز علاوه بر اینکه زنان به خوبی در رده های تحصیلی موفق عمل کرده اند اما  وقتی به فضای کار وارد می شویم تنها ۱۶ درصد جمعیت  فعال بانوان شاغل هستند که در آقایان این رقم به ۴۹ درصد می رسد و تفاوت چشمگیری مشاهده می شود.
وی اظهار داشت:هر چند با مشکلاتی در زمینه های اقتصادی مواجه هستیم اما به لحاظ ساختاری شرایط و فضای مناسب تری برای ایجاد کسب و کار از سوی بانوان به ویژه در زمینه کسب و کارهای خانگی وجود دارد.
معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد:برگزاری چنین برنامه ها و دوره های آموزشی می تواند توانمندی زنان را در عرصه های اقتصادی و کارآفرینی تقویت کند و نقشه راهی روشن پیش روی علاقه مندان قرار دهد.
طالبی افزود:در این مسیر علاوه بر همت دفتر بانوان و خانواده استانداری دستگاه های اجرایی از جمله ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ویژه  در کسب و کارهای اجتماعی و فرهنگی نسبت به اجرای برنامه های مشترک فعالیت دارند  و نمونه این طرح ها  می تواند به شکل پایلوت کشوری از یزد آغاز شود تا ایفای نقش هر چه بیشتر بانوان در عرصه اشتغال را شاهد باشیم.
گفتنی است طرح " مسیر کسب و کار من " با هدف شناسایی و آموزش و مشاوره جوانان به ویژه زنان مستعد توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان یزد به مدت سه روز اجرا می شود.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..