معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

ظرفیت بخش های مختلف استان در حوزه سلامت شناسایی و فعال شود/ تشکیل کانون های سلامت در محلات

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر جایگاه موثر تشکیل کانون های سلامت در محلات تاکید کرد و گفت:ظرفیت بخش های مختلف استان در حوزه سلامت شناسایی و فعال شود.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه سلامت،ایمنی و امنیت غذایی استان با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و اعضای این کارگروه در سالن موحدین برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه سلامت بیان کرد:سلامت را نمی توان به یک یا دو دستگاه متولی محدود کرد و با توجه به مولفه های متعدد تاثیر گذار بر این موضوع می توان طیف گسترده ای از نهادهای اجرایی را در این موضوع تاثیر گذار دانست.
« محمد علی طالبی » افزود:بدیهی است که دانشگاه علوم پزشکی در این مسیر محوریت و نقش گسترده تری دارد و بسیاری از برنامه ها و سیاست ها باید در مجامع تصمیم گیری از جمله کارگروه سلامت،ایمنی و امنیت غذایی بررسی و هماهنگ شود.
طالبی اظهار داشت:خوشبختانه توجه خوبی در بین دستگاه ها نسبت به تامین سلامت جامعه  وجود دارد و انتظار می رود جهاد کشاورزی اهتمام جدی نسبت به تامین محصولات غذایی سالم داشته باشد که در این مسیر باید  موانعی از قبیل هزینه های استاندارد برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: امید است شاهد همکاری همه دستگاه ها برای اجرای بسته خدماتی پایه کارکنان و نیز اجرای طرح تشکیل کانون سلامت در محلات باشیم که در این خصوص باید از ظرفیت و مسئولیت هایی که در شرح وظایف شهرداری و شوراهای اسلامی وجود دارد نیز استفاده کرد.
معاون استاندار یزد در پایان بر همکاری لازم  از سوی تمام دستگاه های اجرایی برای ارائه اطلاعات صحیح در خصوص جمع آوری شاخص های ۶۹ گانه عدالت در سلامت تاکید کرد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..