رییس دادگستری یزد:

اولویت دادگستری برای صیانت از آب پیشگیری از وقوع جرم است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: پیشگیری از وقوع جرم و اقدامات غیر مجاز، اولویت اقدامات دادگستری در زمینه صیانت از آب است

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» با بیان این که پیشگیری از انجام اقدامات غیرمجاز و جرائم به عنوان اولویت مهم دادگستری در حوزه صیانت از آب است، افزود: تشکیل کمیته صیانت از منابع آبی استان و شورای حفاظت آب در شهرستان‌ها توسط دادستان مرکز استان یزد با همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و سازمان آب و آبفا برای پیشگیری از وقوع جرائم مرتط با منابع آب بوده است و همواره تأکید شده دستگاه های متولی باید مراقبت کنند، چاه غیرمجاز حفر و تجهیزات غیر مجاز نصب نشود که نوبت به صدور حکم و پرکردن چاه برسد . 

 
وی نحوه اطلاع یافتن از تخلفات در این حوزه را از طریق اعلام شهروندان به سامانه سجام و گزارش‌های رسیده توسط مامورین آب منطقه‌ای و آبفا اعلام کرد . 
 
این مقام قضایی تصریح کرد: افرادی که حرفه‌شان حفاری با دستگاه‌های موتوری است حتما باید پروانه صلاحیت داشته باشند و در غیر این صورت مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود . 
 
وی حفر هرگونه چاه و قنات و بهره‌برداری غیرمجاز از آن را جرم دانست و تاکیدکرد: مجازات افراد متخلف شلاق و توقیف وسایل حفاری و در صورت تکرار مصادره وسایل به نفع دولت است . 
 
حبیبی در ادامه خاطرنشان کرد: آسیب‌رسانی به شبکه‌های آبرسانی با هر انگیزه‌ای که باشد قابل توجیه نیست و در هر حوزه قضایی که ارتکاب شود دادسرای محل با مرتکیبن برخورد قانونی می‌کند . 
 
رییس کل دادگستری استان ادامه داد: شورای تأمین استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ضمن نشست‌های مشترک و تبادل نظر موضوع آبرسانی و مشکلات مربوط به آن را بررسی و همه اتفاق نظر داشتند که شبکه آبرسانی باید از هرگونه آسیب و تخریب مصون بماند و با جدیت از آن حفاظت شود در عین حال دولت هم باید به سرعت در جهت جبران خسارت کشاورزان اقدام کند.
 
حبیبی عنوان کرد: انتظار است فرهنگ مصرف بهینه در جامعه نهادینه شده و از آب شرب برای مصارف دیگر مثل شستشوی اتومبیل، حیاط و آبیاری باغچه‌ها و استخرها استفاده نشود و برای مردم تبیین شود که این آب با هزینه بسیار سنگینی منتقل می‌شود.
 
این مسئول قضایی در پایان نیز اضافه کرد: سازمان صمت( صنعت، معدن و تجارت) هم مکلف است با همکاری سازمان آب منطقه ای، واحدهای صنعتی را مکلف کنند تا با استفاده از تجهیزات فنی موضوع آب چرخانی و بازگشت آب مصرف شده را به چرخه استفاده مجدد با جدیت پیگیری کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..