پس از سه سال تعطیلی :

بازگشت دوباره واحد تولید تخم مرغ به چرخه تولید

عرضه روزانه 100 کارتن تخم مرغ به بازار حاصل فعالیت دوباره واحد تولیدی در دهستان شیرکوه است

به گزارش یزدی نیوز کارشناس جهاد کشاورزی شیرکوه گفت:با تمهیدات صورت گرفته و تامین هزینه‌های تعمیر و نوسازی و همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز (۱۰ میلیارد ریال) واحد تولید کننده تخم‌مرغ  در دهستان شیرکوه پس از سه سال تعطیلی به چرخه تولید و خدمت رسانی به مردم بازگشت.

 
محمدرضا غفاریان افزود: منطقه شیرکوه از لحاظ شرایط جغرافیایی و استراتژیک دارای شرایط مساعدی برای پرورش مرغ تخم گذار است و این واحد تولیدی روزانه ۱۰۰ کارتن تخم‌مرغ به بازار عرضه می کند.
 
وی در ادامه گفت: از مشکلات اساسی تولیدکنندگان، بالا بودن قیمت نهاده‌های طیور و کمبود نقدینگی برای اجرای حداکثر ظرفیت تولید است.
 
این واحد تولید تخم‌مرغ با چنین ظرفیتی در این دهستان بی‌نظیر است و از پروژه‌های مهم در تولید تخم‌مرغ در شهرستان تفت به شمار می‌رود که زمینه اشتغال ۱۸ نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده است.
 
امروز ۱۷ مهر ماه، روز جهانی تخم مرغ است و با شعار "کودکی با نشاط، بزرگسالی سالم با یک تخم مرغ در روز" نام گذاری شده است. تخم مرغ یکی از کامل‌ترین، ارزان‌ترین و فراوان‌ترین غذاهای پروتئینی است که بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه اقشار جامعه می‌تواند داشته باشد. بدیهی است با شروع به کار مجدد این واحد بزرگ اقتصادی در این دهستان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب جلوگیری از مهاجرت بی رویه، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و حمایت از صنایع خواهد شد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..