تایید ۸ طرح پژوهشی؛

اولویت کارگروه آموزش و پژوهش در حل چالش‌های استان

در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد 8 طرح پژوهشی با اعتبار حدود 700 میلیون تومان برای ارائه به شورای برنامه ریزی و توسعه استان تایید شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس دانشگاه یزد و دبیر کارگروه با اشاره به لزوم مواجهه با چالشهای عمده استان، هماهنگی طرح‌های پژوهشی را در این زمینه بسیار مهم دانست.

 
اولیائ افزود: نکته مهم در این طرح ها این است که از امسال مسائل استان یزد که فراتر از نیاز تک تک دستگاههای اجرایی بوده تجمیع شده‌اند. این تجمیع طرح‌ها علاوه بر اینکه اقدام جمعی را می‌طلبد نیازمند دوری از اقدام جزیره‌ای بر محوریت یک سازمان و نهاد خاص است.
 
وی محورهای آب، انرژی و محیط زیست را از عمده‌ترین چالش های استان دانست.
 
در ادامه این نشست دکتر علی زینی‌وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به موقعیتهای خاص اقلیمی در کشور، قوانین کلی و ملی منابع طبیعی را برای برخی مناطق ناکافی دانست.
 
وی در نظر گرفتن اقلیم خاص استان یزد را راهکاری برای طرح‌ها و اقدامات موفقیت آمیز دانست.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز بر اهمیت توجه به چالشهای اساسی استان و جلوگیری از پراکنده کاری در امور پژوهشی تاکید کرد.
 
 وی پیشنهاد کرد مجموعه طرحهای مرتبط با آب و انرژی در یک دسته قرار گیرد همچنین موضوعات مرتبط با بازآفرینی شهری نیز تجمیع شود.
 
کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در محل استانداری یزد برگزار شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..