‌‌استان یزد ظرفیت ۱۳ میلیون جوجه ریزی در هر دوره را دارد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت ۱۳ میلیون جوجه ریزی در هر دوره را دارد از وجود ۳ میلیون مرغ تخم‌گذار در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر حدادزاده در نشست خبری با گرامیداشت هفته دامپزشکی با اشاره به اینکه یک نظارت کاملی از چرخه تولید تا مصرف باید وجود داشته باشد اظهار داشت: حفظ و توسعه سلامت جامعه و جلوگیری از بروز بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی در کشور دو رویکرد بسیار مهمی است که به صورت کلی در فعالیت‌های دامپزشکی دیده ‌می‌شود.

 
وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در چارچوب حفظ غذای سالم و نظارت بر غذای سالم در جامعه است گفت:  یکی از فعالیت‌هایی که در مجموع در استان انجام می‌دهیم این است که نظارت‌های لازم را از مراکز پرورش، استحصال و کشتارگاه‌ها اعمال می‌کنیم.
 
مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: نظارت بر حمل بهداشتی دام، مراکز نگهداری و سردخانه‌ها و همچنین نظارت بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله دیگر اقداماتی است که در استان یزد انجام می‌شود.
 
حدادزاده تصریح کرد: در نظارت اولین قدم این است که منابع دامی و غذایی مردم را به صورت سالم حفظ کنیم و سلامت کامل در محصولات مورد نیاز مردم وجود داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه هر انسان روزانه ۵۶ گرم پروتئین نیاز دارد گفت: یکی از منابعی که به هیچ عنوان تعطیل‌پذیر نیست و حتما باید انسان پروتئین مورد نیاز خود را از آن تامین کند منابع دامی است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که این منابع از سلامت کامل برخوردار باشد گفت: در استان یزد ما بیش از سه میلیون واحد دامی و مجموعا حدود ۹۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین داریم.
 
حدادزاده از وجود ظرفیت جوجه‌ریزی در هر دوره به میزان ۱۳ میلیون قطعه خبر داد و افزود: در حال حاظر بالغ بر سه میلیون مرغ تخم‌گذار در استان یزد داریم.
 
وی با تاکید بر ظرفیت بسیار بالای استان یزد در حوزه دامی، خاطرنشان کرد: بحث سلامت دام و طیور در استان یزد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اقدامات متعددی در این زمینه توسط دامپزشکی استان یزد انجام شده و می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..