ارائه تسهیلات به واحد‌های بوم گردی در استان یزد

تاکنون به ۴۶واحد بوم گردی در استان یزد بیش از ۶۹۰میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل بنیاد مسکن استان یزد گفت: به منظور بھره گیری از ظرفیت ھا و توانھای بالقوه فرھنگی و تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی با ھدف تقویت بنیان ھای اقتصادی مناطق روستایی و افزایش میزان کسب و کار محلی از جمله توسعه اقامتگاه ھای بوم گردی در قالب تفاھم نامه سه جانبه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازمان میراث فرھنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری ، تسھیلاتی برای مرمت و احداث واحدھای بوم گردی در روستاھا پرداخت می شود.

قربانیان افزود: این تسھیلات در دو بخش که در بخش اول برای مرمت واحدھای بوم گردی در روستاھای ھدف گردشگری، تسھیلات ۱۵ میلیون تومانی با سود چھار درصد با بازپرداخت ۶۰ماھه و بخش دوم تسھیلات ۲۵میلیون تومانی با سود پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله برای احداث واحدھای بوم گردی پرداخت می شود. 
مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد گفت :. متقاضیان این تسھیلات می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شھرستان ھا و تشکیل پرونده و تأیید در کمیته توسعه بوم گردی روستایی استان و مرکز ، توسط بنیاد مسکن از این تسھیلات برخوردار شوند. 
قربانیان گفت: توجه به این تفاھم نامه و برای تقویت بوم گردی در روستاھا تسھیلاتی به متقاضیان در روستاھا به ویژه اولویت با روستاھای گردشگری پرداخت می شود که این اقدام مھم فرصت مغتمی برای افرادی که تمایل دارند واحد بوم گردی در روستاھای ھدف گردشگری احداث کنند، خواھد بود و تحقق این امر نتایج درخشانی را به دنبال دارد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..