معاون پیشگیری بهزیستی یزد:

توجه به سلامت روان مهمترین موضوع دوران سالمندی است

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان یزد پذیرش دوران سالمندی و آموختن چگونه زیستن در دوره سالمندی را راهکاری برای سالم زیستن در این دوران عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر «محمدعلی صادقی‌پور» که در همایش آموزشی سالمندان در میبد سخن می‌گفت،  سالمندی را یک اتفاق مهم  عنوان کرد که در زندگی به آرامی رخ می‌دهد به طوری که خود انسان‌ها نیز گاهی اوقات آن را باور ندارند اما از سنی که سالمندی شروع می‌شود خواستار مقابله با آن می‌شویم .

 
وی افزود: سلامت روان از موضوعات مهم در دوران سالمندی است که باید به آن توجه داشته باشیم و از عللی مانند کم‌خوابی‌ها و دیگر مسائل این دوران را که می‌تواند سلامت روان را به خطر بیندازد، پرهیز کنیم.
 
این کارشناس در ادامه با ذکر بیماری‌های دوران سالمندی نظیر فشار خون و بیماری‌های قلبی که در مختل کردن ساعت خواب تاثیرگذار است، بیان کرد: با رعایت رژیم غذایی مناسب و نیز دارو درمانی می‌توانیم با این عامل کم‌خوابی مقابله کنیم. 
 
صادقی‌پور  نیاز سالمندان به خواب را متفاوت از افراد دیگر بیان کرد و افزود: سالمندان با توجه به فعالیت بدنی نیاز به خوابی سبک و اندک دارند .
 
این مسئول استرس را نیز یکی از مسائل و مشکلات دوران سالمندی بیان و راهکارهایی همچون ورزش دادن عضلات را درمانی موثر در این رابطه معرفی کرد.
 
«سید محسن فلاح» رئیس بهزیستی میبد نیز در این مراسم توضیحاتی درباره دوران سالمندی و سالم پیر شدن ارائه و بیان کرد: دوران سالمندی یک فرصت است و سالمندان می‌توانند با داشتن نشاط، امید و شادی در این دوران و بیان قصه‌ها و خاطرات شیرین گذشته برای افراد خانواده، نقش یک مشاور را در میان خانواده خود ایفا کنند.
 
وی رویکرد فعالیت‌های مراکز روزانه سالمندی را نیز ارتباط داشتن سالمندان با خانواده‌هایشان عنوان کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..