دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد:

پیشرفت کشور در گروی اصلاح قانون بانکداری است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد، با بیان این‌که بانکها 75 درصد از بار اقتصاد کشور را به دوش می‌کشند، گفت: پیشرفت کشور در گروی اصلاح قانون بانکداری است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد رضایی»  با اشاره به نقش حیاتی بانک‌ها در توسعه و رشد اقتصادی کشور اظهار کرد: مدیران بانکی باید در مقابل سپرده‌ مشتریان نگاهی سیانتی داشته باشند تا بتوانند بین خود و مشتری اتحاد ایجاد کنند .

 
وی به ضرورت ورود بانک‌ها در سرمایه گذاری‌های کلان منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: پول‌های تجمیع شده در بانک‌ها باید در اختیار فعالین اقتصادی قرار داده شود تا بیش از پیش شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم .
 
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در ادامه تقویت اقتصاد کشور را یکی از مهمترین رسالت بانک‌ها دانست و بیان کرد:‌ حراست از منافع ملی و ترویج حس وطن دوستانه در اولویت برنامه‌ریزی بانک‌های کشور است.
 
رضایی با بیان این‌که پول نقش مهمی در سالم نگه داشتن شریان‌های اقتصادی کشور ایفا می‌کند،‌ افزود: جذب و تخصیص منابع مالی جدید باید در دستور کار جدی مدیران بانکی کشور قرار گیرد.
 
لزوم تغییر قوانین بانکی در ایران
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از ۵۰ میلیون نفر در بانک ملی ایران‌ حساب دارند، گفت: این بانک توانسته با استفاده از پول‌های سپرده گذاران در سرمایه گذاری شرکت‌ها و طرح‌های بزرگ اقتصادی مشارکت مطلوبی داشته باشد.
 
این مسئول در ادامه بانک‌ها را عامل اصلی تحولات بزرگ اقتصادی در جهان دانست‌ و بیان کرد: ورود به موقع سیستم بانکی رمز توسعه اقتصادی کشورهای غربی است.
 
رضایی با بیان این‌که ۷۵ درصد از بار اقتصاد کشور بر دوش بانک‌ها است، خاطرنشان کرد: مابقی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور فقط ۲۵ درصد بار اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند.
 
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به نقش انکار ناپذیر بانکها در اقتصاد ایران، تأکید کرد: تغییر و بازنگری قوانین بانکی ایران ضروری است.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم گذشت ۳۵ سال از قانون بانکداری در ایران اسلامی همچنان برخلاف قوانین بین المللی بانکداری، بانکها با مشتریان و بازار همراه می‌شوند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..