اجرای طرحهای جدید برای حفاظت از محصول انار در برابر آفات

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : برای نخستین بار در کشور ، با نصب کاورهایی بر روی میوه های انار، این محصول را از گزند آفات حفظ کرده به افزایش کیفیت وکمیت محصول کمک می کنیم.

به گزارش یزدی نیوز جوادپور افزود: میوه انار با توجه به اینکه ماندگاری زیادی بر روی درخت دارد، معمولا از اوایل اردیبهشت تا آبان که زمان برداشت این محصول است مورد حمله آفات مختلف قرار می گیرد. 

 
وی گفت: با مدد بکار گیری طرح های تلفیقی مبارزه با آفات ، می توان تا حدودی این محصول را ، از گزند آفات در امان مصون داشت 
 
وی افزود : از آنجا که انار جزء محصولات سالم وارگانیک است؛ بایستی بجای استفاده از سموم شیمیایی تلاش کنیم ،  از شیوه های جایگزینی مانند مکانیکی وزراعی استفاده کرد؛ همچنان که در سالهای گذشته از مواردی مانند نصب تله های فرمونی وتله های جذب کننده استفاده می شد . 
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : با استفاده از این کاور کیسه ای که از یک نوع پارچه بدون بافت تهیه شده علاوه بر جلوگیری از آفات کرم گلوگاه ومگس مدیترانه ای از آفتاب سوختگی محصول انار هم جلوگیری خواهد شد، وکشاورزان ما با هزینه ای معادل ده درصد از تولیدات باغ می توانند ۹۰درصد محصول سالم وبا کیفیت داشته باشند.
 
  امسال پیش بینی شده است حدود۸۰ هزارتن انار از سطح۶هزار هکتار از باغات استان یزد برداشت شودکه با اجرای روش کاوری در کنار سایر روشهای مبارزه با آفات انار، می توان میزان خسارت انار را تا حدود۹۰درصد کاهش داد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..