برگزاری چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات و خبرگزاری‌ها به میزبانی یزد

چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استانی، پایگاه خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز «سهیل شریعتمداری» دبیر اجرایی این جشنواره  در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی نشریات کثیرالانتشار، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی دارای مجوز بین استان‌های یزد، کرمان، فارس و کرمان جنوب، با هدف افزایش رقابت تاثیرگذار و رشد کیفی و محتوایی نشریات و بخصوص ارتباط مستمر بین نشریات محلی استان‌های ذکر شده برگزار می‌شود.

 
وی افزود: این جشنواره به همت خانه مطبوعات یزد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی و صنفی رسانه‌ای برگزار می‌شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که بخش اصلی شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش تصویری (حداقل ۳ عکس)، تک عکس در حوزه های مختلف مطبوعات، صفحه‌آرایی روزنامه‌ای، صفحه آرایی مجله‌ای، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز تصویری (کاریکاتور) و طنز مکتوب، است.
 
وی با بیان این که آثار بخش ویژه فقط در سه رشته سرمقاله، گزارش، یادداشت و مصاحبه قابل قبول است، محورهای این بخش را شامل «نقش شخصیت‌های یزد در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی»،   «فرخی یزدی، اخلاق رسانه‌ای، روزنامه‌نگاری مسئولانه و عمل‌گرا»، «مصرف بهینه آب»، «چالش‌های پیش روی جوانان»، «ترویج ورزش»،‌ «شهروند آگاه، شهر آباد»، «مطبوعات و شهر جهانی» و «رسانه و مسئولیت اجتماعی» ذکر کرد.
 
شریعتمداری مهلت تعیین شده برای ارسال آثار را تا پایان وقت اداری سی‌ام آبان‌ماه سالجاری اعلام کرد و با بیان این که زمان برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام خواهد شد، گفت: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس www.pressfestival.ir بارگزاری کنند.
 
وی متذکر شد: آثار ارائه شده باید در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۶ لغایت ۳۰ آبانماه ۹۷ در یکی از نشریات محلی، سراسری یا خبرگزاری‌های دارای مجوز درج شده باشد و   آثار چاپ شده در بولتن های داخلی و نشریات دانشجویی، وبلاگ ها قابل قبول نیست.
 
وی همچنین عنوان کرد: هر متقاضی می‌تواند حداکثر سه  اثر در بخش اصلی و سه اثر در بخش ویژه ارسال کند، ضمن این که مطالبی که در بخش ویژه شرکت داده می‌شود، در بخش‌های دیگر قابل قبول نیست . 
 
دبیر اجرایی این دوره از جشنواره در پایان نیز اعلام کرد: داوری آثار توسط اساتید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها انجام خواهد شد . 
 
«مجید جوادیان‌زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز ضمن ارائه توضیحاتی در این نشست، برگزاری چهارمین جشنواره مطوبوعات را پس از چند سال تاخیر در راستای ایجاد موج‌آفرینی در خصوص مسائل صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در جامعه و ایجاد همدلی و دوستی در بین اهالی رسانه ذکر کرد.
 
وی با اشاره به نام‌گذاری این جشنواره به نام فرخی یزدی روزنامه‌گار شهیر استان، ابراز امیدواری کرد که با برندسازی این جشنواره شاهد استمرار برگزاری آن در سال‌های آینده نیز باشیم.
 
جوادیان زاده همچنین این جشنواره را با توجه موضوعات تعیین شده برای بخش ویژه موثر در تقویت ژورنالیسم تخصصی دانست و عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند منشاء اثر در نزدیک‌تر شدن مسائل و مدیریت فرهنگی استان‌های یزد، فارس، کرمان و جنوب کرمان باشد.
 
در پایان این نشست از پوستر جشنواره با حضور مسئولان و اهالی رسانه در استان، رونمایی شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..