رئیس پلیس راه یزد:

هیچ مماشاتی با متخلفین رانندگی نخواهد شد

رئیس پلیس راه یزد با بیان اینکه عامل اصلی تصادفات در محورهای مواصلاتی عدم رعایت سرعت مجاز است گفت: هیچ مماشاتی با متخلفین نخواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ مسعود قانعی اظهار داشت: سرعت غیرمجاز و سرعت بالا یکی از مشکلات اساسی و عامل بیشترین تصادفات به ویژه تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی است.

 
وی با بیان اینکه در محورهای ورودی به شهرستان یزد از سمت مهریز و اردکان حجم تردد وسایل نقلیه نسبت به سایر محورها بیشتر است ادامه داد: با توجه به اینکه در روز پایانی هفته به سر می بریم و مسافرت های درون استانی امروز و فردا شدت بیشتری دارد لازم است رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.
 
رئیس پلیس راه یزد با بیان اینکه تردد بیشتر در محورهای منتهی به روستاهای استان است اضافه کرد: حدمجاز سرعت در این محورها حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و تقاضا داریم تا رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات، با ماموران پلیس در این محورها تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
 
وی با تاکید بر لزوم رعایت سرعت در محورهای اصلی و روستایی عنوان کرد: تغییر مسیرهای ناگهانی، انحراف به چپ، سبقت های غیر مجاز از عوامل اصلی در بروز حوادث راهنمایی و رانندگی هستند که متاسفانه گاهی با جان انسان ها نیز بازی می کنند و موجب بروز خسارات جبران ناپذیری نیز می شوند.
 
قانعی تصریح کرد: سرعت‌ های غیرمجاز لزوما سرعت‌ های فراتر از سرعت مجاز نیست بلکه سرعت ‌های غیرمطمئنه است چه بسا سرعت یک خودرو مجاز باشد، اما مطمئنه نباشد و همین سرعت غیرمطمئنه موجب وقوع تصادف شود.
 
وی بیان داشت: همچنین رانندگان برای برگشت از سفر درون استانی به شهر یزد طوری برنامه ریزی کنند تا تردد آن ها موجب ترافیک نشده و مجبور به عجله برای زودتر رسیدن نباشند.
 
رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه پلیس با هدف ایجاد امنیت در جاده ها و نظارت بر عملکرد رانندگان حضور پررنگی خواهد داشت افزود: با افراد متخلفی که هم جان خود و هم جان سایر مسافران را به خطر می اندازند، به هیچ وجه مماشات نخواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..