مصلحی در یزد:

“پایداری” راه مبارزه با استکبار است؛ دشمن را به‌زانو درخواهیم آورد

​​​​​​​وزیر سابق اطلاعات گفت: پایداری مردم در این مسیر شهدا به‌خاطر آگاهی آنان از راه انقلاب است، راه مبارزه با استکبار و این آگاهی است که دشمن را به‌زانو درخواهد آورد.

به گزارش یزدی نیوز یادواره شهدای کارمند استان یزد در تاریخ ۱۲ مهرماه در محل صنایع دفاع شهید نصیری استان یزد و همزمان با سالگرد تدفین شهید گمنام آن سازمان برگزار شد.

 
در این مراسم که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد، حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و جانشین عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا هم حضور داشت که در طول صحبت‌های خود به بیان نکاتی درباره شهدا و مسائل روز کشور پرداخت.
 
مصلحی در ابتدا با تسلیت ایام محرم و توصیف ویژگی‌های استان یزد در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، یزد را شهر دارالمؤمنین خواند و اظهار داشت: یزد و عزاداری‌هایش باید هرچه بیشتر گسترش یابند چون که عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) محل تربیت انسانهاست.
 
وی با تشکر از برگزارکنندگان این یادواره برای پایداری و استقامت در برگزاری چندساله این مراسم به تحلیل حیات قطعی شهدا پرداخت و ادامه داد: همه انسانها به این نشانه که هنگام دفن فریاد می‌زنند "چرا مرا ترک می‌کنید؟" پس از ترک دنیا زنده می‌مانند اما چرا خداوند متعال بر حیات شهدا تأکید بیشتری داشته است؟ چون حیاتشان حیات رهبرانه‌‌ است.
 
وی تصریح کرد: شهدا مسیر و راهشان را مدیریت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این مسیر قطع شود و این همان مرام سالار شهیدان است که به‌عنوان رهبر اصلی این مسیر یعنی مسیر اسلام پس از قریب به هزار و سیصد سال هنوز هم در حال راهبری است.
 
وزیر سابق اطلاعات از توسعه روزافزون و در ابعاد مختلف مسیر امام حسین(ع) گفت و بیان کرد: نشانه حضور امام حسین(ع) در رأس این مسیر این است که دشمنان بعد از سالها زحمت و رنج و طراحی مسیرهایی برای انحراف کردن و ساقط کردن این راه هنوز درمانده‌اند.
 
وی از نمونه‌ای از وارونه شدن نقشه‌های دشمن گفت و اظهار داشت: آمریکایی‌ها با ارسال حدود ۳۰ دانشجو در مراسم عظیم اربعین حسینی و طراحی سؤالهایی انحرافی و پرسیدن آنها از مردم حاضر در راهپیمایی سعی در کمرنگ کردن این حرکت عظیم داشتند اما پس از اتمام این نقشه سازمان سیای آمریکا به نتیجه‌ای جالب رسیده است.
 
وی ادامه داد: نتیجه‌ای که سازمان سیای آمریکا پس از اتمام نقشه انحرافی در مراسم اربعین حسینی به آن رسیده این است که این جمعیت حاضر در مسیر خودشان را پرورش‌دهنده راه امام حسین(ع) می‌دانند و این مسیر باید طی شود و بزرگترین تهدید‌کننده آمریکا همین راهپیمایی اربعین است.
 
وی از اتفاقات متعدد پیش‌آمده که نشان از حضور و مدیریت شهدا بر مسائل مختلف است مثال‌هایی زد و مردم را به جست‌وجو و آگاهی از این نمونه‌ها فراخواند و با درخواستی از حاضران بیان کرد: سعی کنید هر کدام از شماها با یک شهید دوست شوید تا تأثیراتش را ببینید.
 
جانشین عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا از تلاطم‌های فراوان در مسیر شهدا گفت و آنها را ناقص دانست و افزود: حادثه تروریستی اهواز اگر تأثیر داشت که تأثیرش به‌ آرزوی دشمن ایجاد ترس در دل مردم باید می‌بود نباید باعث حضور عظیم مردم در تشییع شهدای اهواز می‌شد.
 
وی گفت: پایداری مردم در این مسیر به‌خاطر آگاهی آنان از راه انقلاب است، راه مبارزه با استکبار و این آگاهی است که دشمن را به‌زانو درخواهد آورد.
 
وی وجود عوامل نفوذی را از اول انقلاب با حضور منافقین چه در جنگ چه قبل از آن تا اکنون و درون سیستم‌های دولتی و خصوصی اقتصادی کشور از تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به ارکان نظام دانست و عنوان کرد: حماقت دشمنان طبق حدیث امام سجاد(ع) و تحلیل مقام معظم رهبری از نعمت‌هایی است که خدا به ما عنایت کرده است و راه به جایی نخواهند برد.
 
مصلحی از مردم برای مقابله با نفوذ اقتصادی درخواستی کرد و گفت: شما باید مواظب همه آدمهایی که زود تحت تأثیر نفوذ قرار می‌گیرند باشید.
 
وی در ادامه از مدیریت رهبری بر کشور گفت و ادامه داد: از دیگر طراحی‌های دشمن این است که با گله‌مندی از رهبری برای عدم ورود مستقیم به مسائل شما را از مطالبه از مسئولین وادارد که این حربه حتی خودی‌ها را هم فریب داده است.
 
وی دو توصیه رهبری به مردم را در شرایط فعلی بازگو کرد و گفت: صبر به‌معنای سبک زندگی اسلامی در شرایط فعلی نه رنج زیاد و نه تنبلی و بی‌خیالی، و تقوا دو توصیه‌ای است که باید به آن توجه کرد.
 
جانشین عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا در پایان مراسم روضه‌ای کوتاه در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..