معرفی رییس جدید ارشاد مهریز در جلسه شورای فرهنگ عمومی

شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با تودیع و معارفه روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز در این جلسه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: فرهنگ لازمه حیات بشری است و اگر اصلاح شود، امور دیگر نیز اصلاح می ‎ شود و به همین دلیل نیز دشمن شبانه‏‏روز برای خدشه ‎‎ دار کردن اعتقادات و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی توطئه می‏کند لذا باید هوشیار باشیم و با صیانت از فرهنگ غنی خود، نگذاریم دشمنان به هدف و آرزوی خود برسند.

 
وی خدمات «سیدرضا آقایی» رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را نکوداشت و خاطرنشان کرد: از مهم‏ترین مشکلات فرهنگی شهرستان که با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش به سزایی یافت، موضوع برخی از مداحی‏ها و سخنرانی ‎ ها و نیز عزاداری هیئات مذهبی بود که با مشارکت مسئولین امر و نیز مسئولین هیئات مذهبی تا حدودی این مشکلات مرتفع شد.
 
حجت الاسلام محی الدینی با بیان این که تشریفات در مراسم ختم و پرسه، یکی از معضلات فرهنگی شهرستان است که باید به مراسم ‎ های ساده و کم هزینه مبدل شود، افزود: یکی از بخش‏هایی که اخیرا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزوده شده است، موضوع سینما است که چند ماهی است راه ‎ اندازی شده و به فرموده امام راحل، ما با سینما مخالف نیستیم ما با فساد و فحشا و ولنگاری مخالفیم.
 
وی ادامه داد: همچنین تهاجم فرهنگی در مدارس و دانشگاه ‎ ها نیز تلاش و توجه بیشتری می‏طلبد که امیدواریم توسط اعضای پویای این شورا این آسیب‏ها رصد شود و مورد پیگیری قرار گیرد.
 
حجت الاسلام محی الدینی خطاب به «محمدحسن زارعیان» رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز رعایت موازین شرعی و جلوگیری از بروز هر گونه ولنگاری و سوء استفاده برخی از شرکت‏های خصوصی و اسپانسرهای انجمن‏های متعدد هنری را خواستار شد.
 
وی افزود: مراقب باشید در کلاس‏های هنری از جمله کلاس موسیقی، پارک بانوان و نیز کتابخانه‏ها، حریم‏ها و شئونات اسلامی رعایت شود زیرا شهرستان شهید پرور و ولایت مدار مهریز، امنیت و آرامش خود را مدیون خون ۳۱۳ شهید گلگون کفن شهرستان است و حرکت‏های ضدفرهنگی در شأن مردم این شهرستان نیست.
 
«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز هم در این مراسم با بیان این که سعی کردیم در مراسم‌های فرهنگی، آحاد مردم را مشارکت دهیم، عنوان کرد: با تلاش و کوشش اعضای شورای تامین و مسئولان امر و برگزاری جلسات متعدد، امسال ایام عزاداری بدون تنش و منسجم‌تر از سال گذشته برگزار شد و نیز تجمع هیئات مذهبی محلات مختلف شهرستان با وحدت و نظم بیشتری صورت گرفت.
 
«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تشریح مفهوم گسترده فرهنگ و اختلاف نظراتی که پیرامون این مفهوم وجود دارد، اظهار کرد: سعی کردیم اهداف شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها را در یک راستا قرار داده تا به یک برایندگیری واحدی دست یابیم.
 
وی افزود: اولین وظیفه این شوراها در شهرستان ‎ ها، جذب نخبگان و شخصیت ‎ های موثر برای اتفاق نظر نسبی در مورد فرهنگ و آسیب ‎ ها، توسعه و ظرفیت ‎ های فرهنگی در هر شهرستان است.
 
جوادیان زاده با اشاره به توسعه پایدار و شهرسازی مدرن گفت: به روز ‎ ترین مفهوم توسعه نیز با فرهنگ گره خورده است به طوری که امروزه منظور از توسعه، توسعه فرهنگی است و در این راستا تکنولوژی، محیط زیست، شهرسازی و صنایع و دیگر مقولات مدرنیته باید با فرهنگ تطابق پیدا کند.
 
وی با بیان این که بیش از نقطه ضعف ‎ ها و آسیب ‎ های فرهنگی بر روی ظرفیت ‎ های فرهنگی شهرستان متمرکز شود، گفت: مهریز جزو شناسنامه یزد تاریخی است و دیگر شهرستان ‎ ها بعدها به یزد پیوسته ‎ اند و نام مهریز با عنوان باغشهر تاریخی استان یزد، به طبیعت و نیز به سابقه تاریخی این شهرستان اشاره دارد.
 
به گفته وی، جریان عظیم عزاداری ‎ های حسینی نیز یکی از ظرفیت های فرهنگ غنی این منطقه است که باید بیش از پرداختن به آسیب ‎ ها مدنظر قرار گیرد.
 
«سید رضا آقایی» نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و فعالیت ‎ های انجام شده پرداخت و «محمد حسن زارعیان» نیز ارتقاء نقاط قوت و ظرفیت ها و نیز کاهش نقاط آسیب ‎ زا را از اهداف مهم آتی خود در دوران خدمت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برشمرد.
 
در پایان این مراسم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امام جمعه و فرماندار مهریز و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اهدای لوح و هدایایی از زحمات و خدمات «سید رضا آقایی» تقدیر و تشکر کردند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..