همه چیز درباره مخربترین آفت کشاورزی

حشره ای که این روزها بلای جان قطب تولید انار کشور شده است.

به گزارش یزدی نیوزمگس، حشره پرنده ای که هیچ کس دوستش ندارد. سمج است و با یک بار پراندن قرار نیست دست از سرت بردارد. این حشره مزاحم حالا در نوعی دیگر، از مدیترانه به ایران آمده و بلای جان باغ های انار استان یزد شده است. مگس مدیترانه ای قطب تولید انارهای کشور را هدف مخربترین حملات آفتی کشاورزی قرار داده است. ظاهرا قرار هم نیست به این راحتی ها دست از سر باغ های کشاورزی استان یزد بردارد.

 
 یزد، قطب تولید انار در کشور
 
تا چند سال پیش بود که استان یزد در ردیف برترین استانهای تولید انار در کشور به شمار می رفت. بر اساس خبری که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در سال ۹۳ منتشر کرد، استان یزد با داشتن شش هزار و ۹۶۰ هکتار سطح زیرکشت انار و عملکرد ۱۵ تن در هکتار، چهارمین تولید کننده این محصول در ایران بود. شهرستانهایی چون تفت، مهریز و میبد که بعنوان عمده تولید کننده انار استان یزد به شمار می رفتند و ارقامی چون؛ میخوش، ملس، گل تفت و شیرین شهسوار را به بازارهای سراسر کشور ارسال می کردند.
 
حالا هم همچنان انار یزد معروف است. هم در داخل کشور و هم در خارج . رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد می گوید محصول انار یزد به صورت اناردانه خشک به خارج از کشور صادر می‌شود. سجادی پور می افزاید: عمده مشتریان این محصول کشورهای هند و پاکستان هستند که برای تهیه ادویه از اناردانه استفاده می‌کنند. وی میزان صادرات انار را حدود ۷۰ درصد از حجم تولید این محصول از سطح باغ های استان یزد اعلام می کند و می افزاید: همچنین بخشی از انار تولیدی یزد به صورت کنسانتره انار مرغوب و ساندیس آب انار فرآوری می‌شود و بیش‌از ۱۰ نوع آن به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..