معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح کرد:

اختصاص بودجه ‌پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان ها به موضوع بانوان و خانواده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست کارگروه زنان و خانواده استان از اختصاص بودجه ۵ صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان ها به مباحث بانوان و خانواده برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز نشست کارگروه زنان و خانواده استان به ریاست "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور "فاطمه دانش یزدی" مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، "عباس حیدری" سرپرست فرمانداری یزد و اعضای این کارگروه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست گفت: برای نخستین بار است که چنین بودجه‌ای معادل پنج صدم درصد بودجه اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به مباحث خانواده و بانوان اختصاص پیدا می‌کند.
"‌محمدعلی طا‌لبی" با بیان اینکه طرح‌های در نظر گرفته شده ‌در این رابطه باید تا پایان سال اجرایی شود، ‌ادامه داد: موازی‌کاری با طرح‌ها و فعالیت دستگاه‌ها نباید وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری باید به اجرای طرح های فرادستگاهی اقدام کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌هایی که نمی‌توا‌ن در دستگاه خاصی دنبال کرد را باید با استفاده از ظرفیت این اعتبارات پیگیری کنیم.
طالبی گفت: کارها و طرح‌هایی که از طریق دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود را باید حمایت کنیم اما اصل رویکرد ما باید به اجرای طرح‌هایی باشد که فرادستگاهی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر ضرورت تدوین طرح‌ها و برنامه های آموزشی، فرهنگی ‌و اجتماعی با قابلیت تاثیرگذاری بالا در جامعه گفت: بسیاری از برنامه های فرهنگی کارایی و اثربخشی لازم در جامعه را ندارند و لذا طرح‌هایی ارائه شود که نتایج و دستاوردهای مشخص داشته باشند و صرف هزینه کرد اعتبارات، فعالیت نکنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نگاه ‌و برش شهرستانی داشتن این طرح‌ها یکی از ویژگی‌های مهمی است که خوشبختانه به صورت ویژه در این برنامه ها دیده شده است.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..