خبرنگاران یزد دوباره ویلچرنشین می‌شوند

خبرنگاران استان یزد همزمان با روز جهانی معلولان با نشستن بر روی ویلچر اقدام به ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی فضای شهری و ادارات یزد برای معلولان و گروه‌های نیازمند مناسب‌سازی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزفرشاد براتی در نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته تعدادی از خبرنگاران یزد بر روی ویلچر نشستند و در برخی نقاط یزد مناسب‌سازی فضای شهری را بررسی کردند اظهار داشت: امسال هم تعدادی از خبرنگاران اعلام آمادگی کردند که دوباره بر روی ویلچر بنشینند و در شهر حاضر شوند.

 
وی در ارتباط با برنامه سال گذشته خبرنگاران گفت: زمانی که بر روی ویلچر نشستیم برای نخستین بار محدودیت‌هایی که در سطح شهرها برای معلولان ایجاد کردیم را به صورت واقعی و ملموس احساس کردیم.
 
مدیر خبرگزاری تسنیم یزد با تاکید بر اینکه همه جامعه در عدم مناسب‌سازی شهر دخیل هستند خاطرنشان کرد: اگر هر یک از مردم در ساخت منازل خود رعایت موارد قانونی و استاندارد را انجام دهند و نهادهای خدمات‌رسان هم فعالیت‌های خود را بر اساس استانداردهای شهرسازی انجام دهند قطعا هیچ محلی برای عبور و مرور معلولان و افراد نیازمند مناسب‌سازی محدود نمی‌شود.
 
براتی کهریزسنگی تصریح کرد: در یک سال گذشته دید بسیار خوبی در بین برخی مسئولان یزد به ویژه مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد وجود داشت و وی با استفاده از ظرفیت یکی از نخبگان دارای معلولیت جسمی به عنوان مشاور خود، زمینه‌ای برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات در سطح معابر را فراهم کرد اما قطعا در طول یک سال امکان مناسب‌سازی تمام شهر نبوده و همچنان مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: از این رو سعی شده که حضور امسال خبرنگاران با ویلچر در سطح شهر یزد متفاوت از سال گذشته و با برنامه‌های متفاوت انجام شود به ویژه اینکه امسال تعداد خبرنگارانی که برای این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.
 
مدیرخبرگزاری تسنیم یزد با دعوت از مسئولان استان برای حضور در این مراسم بیان کرد: قطعا این اقدام همان گونه که در سال قبل تاثیرگذاری بالایی داشت، امسال هم بتواند در هدفمند شدن نگارش گزارش‌ها، یادداشت‌ها و مطالب خبرنگاران یزد تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و مسئولان هم با این اقدام خبرنگاران حساسیت بیشتری در مناسب‌سازی شهر پیدا کنند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..