معاون اجتماعی رئیس‌کل دادگستری استان یزد:

سامانه سجام از ظرفیت مشارکت مردمی در پیشگیری از جرم استفاده کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به سامانه سجام و دیده بانان پیشگیری گفت: سامانه سجام از ظرفیت مشارکت مردمی در پیشگیری از جرم استفاده کند.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی‌زاده در نشست هم اندیشی با مدیران سامانه سجام و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا از موضوعات مهم و ارزشمند در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالاهای تولید داخل است.

 
وی با بیان اینکه وجود سامانه‌های کنترل و نظارت با رویکرد پیشگیری از قاچاق کالا در قانون برنامه ششم مورد تأکید قرار گرفته است ادامه داد: برای کنترل و پیشگیری از قاچاق کالا و در ایست و بازرسی‌ ها نیز باید سامانه به نحوی طراحی شود که در اسرع وقت استعلامات مربوطه اخذ و چنانچه کالا قاچاق باشد مطابق قانون برخورد شود.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ظرفیت بالای این سامه در کمک به کشف قاچاق کالا عنوان کرد: پیش بینی شده تا به صورت موقت در ایست و بازرسی شهید مدنی از این سامانه بهره برداری شود که شایسته است با حضور نماینده گمرک برای تسهیل در روند کار اقدام صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا و مبارزه با ان به اقدامات ویژه نیاز دارد اظهار داشت: در این زمین باید به سراغ پیشگیری از قاچاق کالا که در قانون آن نیز تعریف شده رفت و اقدامات خاص را از سوی مراجع مربوطه دنبال کرد.
 
رحیمی زاده با بیان اینکه قوه قضاییه با ایجاد سامانه سجام، پل ارتباطی موثری میان خود با مردم ایجاد کرده و افراد می توانند پیشنهادات، گزارش و تخلفات را به مسولان اطلاع دهند افزود: سامانه سجام و دیده‌بانان پیشگیری ظرفیت قابل‌توجهی در پیشگیری از وقوع جرم دارند که با مشارکت مردم می توان از این ظرفیت ها بیشترین بهره برداری را داشت.
 
وی با اشاره به نقش این سامانه در برخورد با پدیده احتکار عنوان کرد: قوه قضائیه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با راه‌اندازی این سامانه به دنبال استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در پیشگیری از جرائم و تخلفات است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..