فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد؛

کشف ۲۸۸۱ فقره جرم در شش ماه گذشته

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به دستاوردهای ناجا در این استان، گفت:‌ در نیمه نخست امسال پلیس آگاهی استان یزد با دو هزا و 881 فقره کشفیات، 10 درصد افزایش عملکرد داشته است.

به گزارش یزدی نیوزسردار«محمدرضا میرحیدری» در نشست خبری که به منظور فرا رسیدن هفته ناجا برگزار شده است با اشاره به نقش پلیس به عنوان حامی و پشتیبان در تمام وظایف نظام، ‌اظهار کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی در هفته ناجا «پلیس مقتدر و امین مردم» نامگذاری شده است.

 
وی با بیان این‌که پلیس علاوه بر حفظ اقتدار خود در سایه جذب مشارکت اجتماعی مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد، ‌افزود: امروز پلیس در برقراری امنیت جامعه صرف اتکا به قدرت و ابزار نوین نمی‌تواند در مأموریت‌های موفق باشد و این مهم مستلزم تحقق جامعه محوری در مأموریت‌های ناجا است.
 
فرمانده انتظامی استان یزد گفت:‌ نگاه امروز پلیس به جامعه مبین آن است که به برکت جمهوری اسلامی مردم حامی اصلی نیروی انتظامی بوده و اعتقاد دارند که باید نقش خود را در برقراری امنیت پایدار ایفا کنند.
 
مأموریت‌های پلیس جامعه محور می‌شود
 
میرحیدری با بیان این‌که فرهنگ اصیل مردم استان یزد باعث شده که نقش مردم در برقراری امنیت پررنگ‌تر از دیگر استان‌های کشور باشد، تصریح کرد: جامعه محور کردن مأموریت پلیس‌های تخصصی در دستور کار جدی پلیس قرار گرفته است.
 
این مقام مسئول در ادامه تلاش برای فرهنگ، رفاه، زندگی و اقتصادی امن را وظیفه تمام افراد جامعه دانست و بیان کرد:‌ توجه به برنامه‌های دانش‌محور و پژوهش محور از دیگر الزامات اجرایی امروز نیروی انتظامی است.
 
وی ارتقای سطح دانش پلیس‌های تخصصی و ارتقای سطح رفتاری پرسنل، تفکیک حوزه‌های پلیس‌های مختلف، استفاده از تجهیزات بروز و استفاده از علوم جدید به منظور کشف جرائم جدید از دیگر اقدامات انجام شده در ناجا است.
 
فرمانده انتظامی استان یزد نظم و امنیت را محصول دلسوزی تمام نهادهای امنیتی و مشارکت مردم دانست و بیان کرد:‌ امسال با توجه به نامگذاری هفته ناجا لبیک به مطالبات مردم در جنگ اقتصادی یکی از محورهای اجرایی پلیس است.
 
میرحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در نیمه نخست امسال جمعاً دو هزا و ۸۸۱ فقره کشفیات در حوزه آگاهی انجام شده است، افزود: میزان افزایش کشفیات اداره آگاهی استان یزد از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
لزوم هوشمندسازی ورودی‌ها استان یزد
 
وی هوشمندسازی ورودی‌ها را از دیگر موارد در دستور کار فرماندهی انتظامی استان یزد دانست و بیان کرد:‌ ساماندهی اتباع خارجی و خانه‌های مسافری که در اختیار افراد مجرم قرار می‌گیرد از دیگر اولویت‌های اجریی پلیس است.
 
این مقام مسئول کاهش ۵۶ درصد قتل، ۳۸ درصدی تجاوز به عنف و ۱۴ درصدی نزاع دسته جمعی را از جمله دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان یزد در نیمه نخست امسال عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی و دستگیری باند سارق منزل با ۱۰۰ فقره سرقت و کشف ۱۵۰۰ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در استان انجام شده است.
 
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌که میزان دستگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است،گفت:‌ در شش ماه نخست امسال ۲۴ باند موادمخدر منهدم و چهار درصد رشد عملکرد داشته است.
 
وی در مورد عملکرد پلیس استان یزد در حوزه کشفیات انواع قاچاق، تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۳۹ درصد افزایش کشفیات سوخت، ۵۶ درصد افزایش کشفیات سیگار، ۴۳ درصد افزایش کشفیات انواع مواد محترقه و چهار درصد افزایش کشفیات سلاح در استان یزد انجام شده است.
 
فرمانده انتظامی استان یزد، در پایان گفت:‌ کاهش ۱۶ درصدی تلفات جانی از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی یزد در حوزه راهنمایی و رانندگی است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..