مهر مادری بر سر یتیمان یزدی

مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد در زمینه کشاورزی مشغول به فعالیت شد و پس از رسیدن به خودکفایی، سرپرستی دو یتیم را بر عهده گرفت .

به گزارش یزدی نیوز بانوی مددجوی یزدی که در یکی از روستاهای شهرستان بهاباد ساکن است، سال ۸۸ به علت فوت همسر تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت و در سال ۹۱ با دریافت تسهیلات اشتغال وارد عرصه کار و تلاش شد و هم‌زمان با پیشرفت شغلی تصمیم گرفت علاوه بر دو فرزند یتیم خودش، سرپرستی دو یتیم دیگر را نیز عهده‌دار شود . 

 
وی که پس از فوت همسر فاقد هرگونه شغل و درآمدی بود، در منزلی قدیمی که متعلق به اقوام بود زندگی می‌کرد لذا از سوی یکی از نزدیکان به کمیته امداد معرفی‌ شد و پس از تشکیل پرونده مددجویی با مشاوره مددکاران این نهاد در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کرد و به سمت خودکفایی و اشتغال هدایت شد . 
 
این بانوی مددجو با کمک کمیته امداد صاحب منزل مسکونی با امکانات مناسب شد و با دریافت ۲۵ میلیون تومان وام اشتغال در زمینه پسته‌کاری مشغول فعالیت شد، پس از گذشت چند سال با کسب درآمد از طریق کشاورزی، یک وسیله نقلیه خریداری و یک نفر کارگر را نیز مشغول به کارکرد و به کار خود رونق داد، وی در کنار کشاورزی به کار آرایشگری نیز مشغول است . 
 
فرزندان وی نیز در زمینه تحصیلی موفق هستند و فرزند دختر خانواده در رشته داستان‌نویسی مقام نخست در سطح شهرستان را کسب کرده است و در زمینه نقاشی و شعر سرایی نیز استعداد فراوانی دارد، یکی از آرزوهای سرپرست خانواده حمایت از دو فرزند یتیم بود که این آرزو نیز با همت این بانوی تلاشگر محقق شد . 
 
لازم به یادوریست؛ هم‌اکنون ۱۶ هزار و ۶۵۷ نیکوکار یزدی حمایت هزار و ۴۳۹ یتیم را در قالب طرح اکرام ایتام و ۱۰  هزار و ۷۶۰ حامی نیکوکار حمایت دو هزار و ۶۲۰ فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین بر عهده‌ دارند و مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته هشت میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین به ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت این نهاد، کمک کردند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..