طرح‌های فرهنگی و آموزشی بر اساس نیازسنجی و شناسایی دقیق محلات و مناطق انجام شود

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه نیاز همه مناطق استان در زمینه های فرهنگی ممکن است یکسان نباشد گفت: طرح‌های فرهنگی و آموزشی بر اساس نیازسنجی و شناسایی دقیق محلات و مناطق انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز عباس حیدری در نشست کارگروه زنان استان یزد که با موضوع بررسی طرح‌های ارائه شده در حوزه زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد یکی از موثرترین بخش‌ها در جامعه به حساب می‌آید اظهار داشت: لازم است که از ظرفیت این سازمان‌ها در زمینه ارائه تمام فعالیت‌های فرهنگی استفاده لازم به عمل آید.

 
وی با تاکید بر اینکه اگر کارهای اجتماعی و مردمی به خود مردم واگذار شود قطعا مردم بهتر و بیشتر از آن استقبال می‌کنند گفت: سازمان‌های مردم نهاد تاثیر بسیار بیشتر و بهتری در سطح جامعه دارند و می‌توانند مشارکت مردم را در فعالیت‌های مختلف جلب کنند.
 
سرپرست فرمانداری یزد به حضور جوانان توانمند و نخبه در سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و ادامه داد: در ارائه طرح‌ها هم باید از نظرات و پیشنهادهای این سازمان‌ها بیشترین و بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.
 
حیدری خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد این است که فعالیت‌های آموزشی که در جامعه انجام می‌شود اگر به صورت مشارکتی باشد تاثیر بسیار بیشتری در جامعه به دنبال دارد.
 
وی افزود: در صورتی که فعالیت‌ها به صورت مشارکتی انجام شود، قطعا مردم این فعالیت‌ها را از خودشان می‌دانند و توجه ویژه‌تری نسبت به آن پیدا می‌کنند به همین دلیل تاثیرگذاری فعالیت‌ها هم بهتر و بیشتر می‌شود.
 
سرپرست فرمانداری یزد خواستار جلوگیری از اجرای طرح‌ها بدون نیازسنجی شد و گفت: باید شناسایی لازم نسبت به ویژگی‌ها و نیازهای محلات و مناطق مختلف صورت گرفته و طرح‌هایی که ارائه می‌شود بر اساس این نیازسنجی صورت گیرد تا بالاترین تاثیر را داشته باشد.
 
حیدیری یکی از مهمترین حوزه‌هایی که باید در انجام فعالیت‌ها و ارائه خدمات مختلف به آن توجه شود را حوزه خانواده و بانوان دانست و گفت: اینکه امسال به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گرفته بسیار مهم قابل تقدیر است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..