ثبت ۹۷ عنوان اتهامی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در یزد

رییس دادگستری شهرستان یزد از فراهم شدن امکان ثبت 97 عنوان اتهامی از طریق دفاتر قضایی یزد با توجه انتخاب یزد به عنوان پایلوت کشوری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، «حجت اسدی» در این مورد تصریح کرد: با توجه به این که استان یزد به عنوان پایلوت جهت ثبت شکایت‌های کیفری انتخاب شده، ۹۷ عنوان اتهامی از جمله توهین به اشخاص عادی، سرقت، تهدید، تخریب و کلاهبرداری را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مورد پذیرش قرار می‌دهد . 

 
وی این اقدام را با هدف سهولت کار مردم و تسریع امور عنوان کرد و با اشاره به عدم پایش پرونده‌ها در بدو ورود به دادگستری، اظهار کرد: در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشاوره رایگان قضایی ارائه می‌شود تا عناوین اتهامی و شکوائیه‌ها به درستی ثبت شود و افراد برای پیگیری حقوق خود دچار سردرگمی نشوند.
 
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری یزد یادآور شد: در گذشته افراد باید برای ثبت شکایات خود به دادسرا و دادگستری مراجعه می‌کردند اما امروزه بسیاری از امور قضایی را می‌توان با استفاده  از برون سپاری قوه قضاییه و استفاده از بستر الکترونیک بهتر و با کیفیت‌تر، بدون نیاز به حضور در دادگستری و دادسرا دریافت کرد . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..